מעמיס אופני קטרפילר 930M
, ,

רענון הרפתנים בקטרפילר

מעמיס אופני קטרפילר 930M

מעמיס אופני קטרפילר 930M

בתחילת 2015 השיקה קטרפילר את המעמיסים האופניים 926M, 930M ו-938M כמחליפי המעמיסים הוותיקים יותר מסדרה K – הדגמים 924K, 930K ו-938K בהתאמה. חלפו כשנתיים, והגיע זמן הרענון והשדרוג, ובקטרפילר מדגישים כי מאחר וקטגוריות משקלים אלו מאפיינים מעמיסים בשירות חקלאי, עיקר השיפורים והשדרוגים פונים למגזר זה. מעמיסים חדשים אלו מצוידים כולם במנוע C7.1 ACERT מתוצרת קטרפילר בנפח 7.1 ליטר, המייצר 142, 156 ו-169 כ"ס נטו, בהתאמה.
בשלושת הדגמים החדשים מוצעת מערכת בקרת עומס עדכנית המונעת הרמת מטען מעל ליכולת ולדרישות הבטיחות במעמיסים אלו. המערכת החדשה מאפשרת, בין היתר, לקבוע את המשקל המדויק המועלה עם הכף בכל פעולה, ובכך לייעל את עבודות מילוי מפזרי המזון ברפתות, למשל, או העמסת הנגרר במטען – ברמת דיוק גבוהה.

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש - לחצו על התמונה!

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש – לחצו על התמונה!

בקטרפילר טוענים כי הודות למערכת זו מתייעלת העבודה באופן משמעותי שכן כך נחסכות פעולות מיותרות עם המעמיס. מערכת בקרת העומס החדשה מאפשרת גם לרכז מדדים שונים ולהדפיסם או לשולחם כדו"ח מפורט ומדויק של הפעולות שבוצעו, במטרה לייעל את העבודה ולאפשר פיקוח על כל סוג עבודה בנפרד או לצורך קבלת נתונים סטטיסטיים מפורטים.
בקטרפילר טוענים עוד כי רמת האמינות של המעמיסים החדשים שופרה, בעיקר הודות להחלפת חלקים רבים במערכת ההרמה, בזרועות, במערכת ההידראולית ובמנגנון החיבור בקצה הזרועות בחזקים ומאסיביים יותר. במקביל טופלה גם מערכת הגירוז הפועלת בחלקה באופן אוטומטי עם הבטחה לנוחות גבוהה יותר בתחזוקה כמו גם בבקרה וקבלת התרעות בולטות מבעבר בכל מצב של חוסר בגריז, התרעות על תקלות, התרעות לקראת טיפול וכיו"ב.

מעמיס אופני קטרפילר 930M

מעמיס אופני קטרפילר 930M

בתוך הקבינה בוצעות שינויים מינוריים סביב הנדסת האנוש והארגונומיות – בעיקר הגדלת שטחי האחסון. השינוי המשמעותי יותר מתייחס למסך מגע גדול וחדש המבטיח שליטה ובקרה נוחים יותר. בקטרפילר טוענים כי התפעול והשליטה במערכות השונות באמצעות המסך החדש נוחה וקלה מתמיד, בעיקר בשל התכנון הארגונומי העדכני המפשט את הניווט בשלל המערכות וההופך את השליטה והבקרה לקלים מבעבר. שיפור זה פותח ומיושם בעיקר עבור השוק החקלאי, בו קיימים לא מעט מצבים בהם המעמיס עובר ממשימה למשימה אחרת, שונה לחלוטין, הדורשת מדדים וכיול מערכות שונים (העמסת חציר לגובה ופינוי זבל, למשל).
עוד נזכיר אופציה חדשה בתשלום: מערכת בקרת לחץ אוויר. מערכת זו מאפשרת הצגת לחץ האוויר בכל רגע נתון בכל גלגל באמצעות הצג בקבינה, ובכך ניתן הן לאסוף מידע סטטיסטי לגבי הצמיגים, אופי העבודה, העומס המופעל עליהם וסנכרון בין כל המדדים לטובת יעילות מרבית, יחד עם ייעול הבקרה על לחצי האוויר הנדרשים, במטרה למזער נזקים או למנוע עבודה בתנאים שאינם המתאימים ביותר לכל משימה.