טרקטור קובוטה M5001
, ,

קובוטה סדרה M5 יוצאת לדרך

טרקטור קובוטה M5001

טרקטור קובוטה M5001

בסוף אוגוסט 2015 סיפרנו כאן לראשונה על השקת סדרה M5 החדשה של קובוטה, המכונה בשווקים מסויימים 'סדרה M5001' והמחליפה את הדגמים M8560 ו-M9960. לאחר שהוחל בשיווק הדגמים החדשים בארה"ב לפני מספר חודשים, מתחיל עתה שיווק דגמי הסדרה החדשה גם באירופה, כמחליפת הדגמים הוותיקים שהוזכרו, שייצורם מופסק. עיקר הדגש בפיתוח הסדרה החדשה, על פי הצהרות היצרנית, הושמו בסעיפי הידידותיות והקלות למשתמש, הנוחות בנסיעה ובעבודה, רב השימושיות ויכולות התמרון. בכך מחזקים בקובוטה את המסר כי מדובר בטרקטורים המיועדים לשרת במשקים חקלאיים קטנים ובינוניים, במגוון עבודות הכולל עיבודים, עבודות חציר וקש, עבודות עם כף וכיו"ב.

טרקטור קובוטה M5001

טרקטור קובוטה M5001

כפי שניתן לראות בקלות, בקובוטה רואים בעיצוב ובמראה החיצוני גורם חשוב ומשמעותי, ולכן הושקע לא מעט בתחום זה. התוצאה מהווה למעשה טרקטור חדש לגמרי, גם בקנקן וגם במה שבתוכו. דגמי סדרה M5 מוצעים עם מנוע קובוטה 4-צילינדרי מתקדם בנפח 3.8 ליטר העומד כבר עתה בתקני פליטת המזהמים העתידיים המחמירים בצפון אמריקה ואירופה. ההיצע כולל 4 גרסאות בטווחי הספק שבין 95 ל-113 כ"ס. קובוטה, אגב, היא היצרנית הראשונה להציע טרקטורים בקטגוריית הספק זו המצוידים עם מנועים להם מערכת הזרקה במסילה משותפת בשילוב קטליזטור מסוג CRS, קירור מים לגזי הפליטה ומסנן חלקיקי דיזל.

טרקטור קובוטה M5001

טרקטור קובוטה M5001

תיבת ההילוכים הסטנדרטית בטרקטורים החדשים היא סינכרונית עם 6 הילוכים עם מנגנון העברה מתקדם למצבי High ו-Low. כיוון הנסיעה ניתן לשינוי בלחיצת כפתור באמצעות מערכת אלקטרו-הידראולית. עוד נציין את האפשרות לאחסן ולשמור מהירויות נסיעה בזיכרון, בלחיצת כפתור, לפי הצורך והנוחות למפעיל.

טרקטור קובוטה M5001

טרקטור קובוטה M5001

קובוטה תציע 'מהמפעל' מערכת כף קדמית ייעודית לטרקטורים מסדרה M5 החדשה. מדובר במערכת המכונה LA1854 והיא פותחה על ידי קובוטה במיוחד עבור טרקטורים אלו. מערכות הכפות כוללות מנגנונים נגד שקיה, איזון, חיבור וניתוק מהירים, מנגנון שיכוך למניעת מכות בנסיעה, חיבור וניתוק מהירים וקלים במיוחד ביציאות ההידראוליות ועוד.
בתוך כך נודע לנו כי בקרוב תציע קובוטה חידושים נוספים, בין היתר בתחום הטרקטורים למטעים וכרמים ועם סדרת טרקטורים בסיסיים יותר, תחרותיים במחיר. נעדכן בהקדם. יבואנית טרקטורי קובוטה לארץ היא חברת 'מכשירי תנועה'.

טרקטור קובוטה M5001

טרקטור קובוטה M5001