קייס אופטום
קייס אופטום

קייס אופטום – טרקטור השנה 2017

תחרות 'טרקטור השנה' נערכת מדי שנה באירופה, כאשר הזוכים מוכרזים במסגרת אחת התערוכות החקלאיות החשובות הנערכות בה. בשנים האחרונות מוכרזים הטרקטורים הזוכים ברוטציה בין תערוכת Agritechnica בגרמניה ו-EIMA באיטליה, הנערכת בימים אלו.
לשם קביעת הזוכים מדי שנה הוקם ארגון הכולל 25 שופטים מהעיתונות המקצועית, כאשר כיום נמנים אליו עורכי המגזינים המובילים מ-23 מדינות באירופה בתחום המיכון החקלאי והטרקטורים. בכך מובטחת בחירה הוגנת ואובייקטיבית, ללא התערבות מסחרית או בלתי ראויה מצד יצרניות או גופים פוליטיים, שכן לבחירת הטרקטורים הזוכים (יש זוכה כללי ויש זוכים בכל קטגוריה – ראו בהמשך) יש השלכות שיווקיות, פרסומים ותדמיתיות מרחיקות לכת, לבטח בשוק האירופאי המתקדם והגדול.
תואר 'טרקטור השנה' מוענק מדי שנה מאז 1998. המותג הגרמני פנד (Fendt) זכה 5 פעמים בתואר – יותר מכל מותג אחר. קייס זכו בתואר 'טרקטור השנה' 4 פעמים, ג'ון דיר וניו הולנד – 3 פעמים, מסי פרגוסון פעמיים והמותגים מק'קורמיק, דויץ-פאהר וקלאאס – פעם אחת.
חבר השופטים מכתיר טרקטור אחד בתואר העיקרי, קרי: "טרקטור השנה", והוא בעצם הזוכה הגדול והטרקטור החשוב, המעניין והחדשני ביותר שהושק בשנה החולפת. בנוסף מוענקים תארי 'טרקטור השנה' לפי קטגוריות – 3 בסה"כ: הטרקטור הרב תכליתי הטוב ביותר, טרקטור המטעים והכרמים הטוב ביותר ופרס העיצוב. שיקולי השופטים כוללים טכנולוגיה, תצורה, השפעה מול המתחרות, מענה על צורכי השוק, מקוריות, איכויות ועוד.

טרקטור השנה 2017: קייס אופטום

קייס אופטום

קייס אופטום

הזוכה הגדול השנה הוא קייס אופטום (Optum) שזכה בתואר הכללי "טרקטור השנה 2017". השופטים הסבירו את בחירתם בכך שמדובר בטרקטור חדש לגמרי, כמובן (תנאי להתקבל לתחרות), אשר במקרה דנן ממלא באופן מוצלח ומקורי פער שנוצר בהיצע הכלים של קייס (בין הפומה למאגנום), ויוצר בכך למעשה קטגוריה חדשה: טרקטור בממדים קומפקטיים יחסית המצויד במנועים חזקים, שאפיינו עד כה כלים גדולים וכבדים יותר. יכולות אלו עונות על השינויים והדינאמיות בתחום המיכון הנגרר והנישא, ההופך מתקדם, משוכלל ורב יכולות מאי פעם, ובמקביל דורש ציוד חזק יותר ויותר להפעילו. האופטום עונה על דרישה זו באופן הטוב ביותר, מסבירים השופטים את החלטתם.

הטרקטור הרב שימושי הטוב ביותר 2017: ניו הולנד T5.120

ניו הולנד T5.120

ניו הולנד T5.120

התבססות השופטים בבחירת ניו הולנד T5.120 היתה בעיקר על קפיצת המדרגה של דגם זה ביחס לקודמיו בשושלת בכל הקשור לחיסכון בדלק, יעילות והנדסת אנוש

פרס העיצוב 2017: דויץ-פאהר 6215 RCshift

דויץ פאהר סדרה 6

דויץ פאהר סדרה 6

על טעם וריח נאמר כבר הרבה, אבל מעניקי התואר לדויץ-פאהר העלו על נס את ההשקעה והגישה המתקדמת של יצרנית גרמנייה-איטלקייה זו בתחום העיצוב, נושא שהוזנח שנים ארוכות על ידי יצרניות הטרקטורים. גיוס סדנת העיצוב הנודעת Giugiaro-Design רק חיזק את ההחלטה להעניק לירוק המצודד הזה את התואר.

טרקטור השנה בתחום המטעים/כרמים 2017: קרארו טוני 9800 TR

אנטוניו קרארו Tony 9800

אנטוניו קרארו Tony 9800

למרות היות קרארו Toni 9800 מבוסס על דגם וותיק ומוכר יותר של מומחית הטרקטורים המיוחדים מאיטליה, העניקו לו הטכנולוגיה המתקדמת, יחידת המפעיל המסתובבת על צירה, המנוע החסכוני והנדסת האנוש המצויינת את התואר