מעמיס טלסקופי מאניטו MLT625-75H
, ,

מאניטו: שדרוג הטלסקופיים

מעמיס טלסקופי מאניטו MLT625-75H

מעמיס טלסקופי מאניטו MLT625-75H

מאניטו הצרפתייה מודיעה על רענון מקיף אותו היא מבצעת לכל המעמיסים הטלסקופיים ה'חקלאיים' מתוצרתה, בעלי גובה הרמה מרבי של 6.0-9.0 מטרים. מדובר בעדכונים משמעותיים ההופכים הלכה למעשה מעמיסים טלסקופיים אלו לחדשים לגמרי: קבינה חדשה, מערכת הידראולית חדשה ומערכת העברת כוח (הידרוסטטית) חדשה. הכלים המעודכנים כלולים תחת שם הסדרה העדכני New-Ag range, לבידול מכלים המיועדים למגזרים אחרים או וותיקים יותר.
מאניטו, על סמך נתונים עליהם היא מצהירה, עושה חיל בעיקר באירופה, עם נתח שוק של כ-30% בתחום המעמיסים הטלסקופיים. לטענת דוברי החברה עלו רק בשנה האחרונה מכירות מאניטו בסגמנט זה ב-7% ונראה כי מגמה זו תימשך גם בסיכום השנה וגם בשנה הבאה (2017). מבין השורות בהצהרת החברה אודות הרענון של המעמיסים הטלסקופיים למגזר החקלאי אותה היא פרסמה, ניתן להבין שחלק מהכלים המוצעים על ידה מתחילים להראות סימני גיל, בעיקר בתחום מערכות העברת הכוח, ושיש צורך ברענון ושדרוג במטרה להמשיך ולשמור על הובלה אל מול המתחרות האיכותיות והחזקות, בהן JCB, קלאאס, דיאצ'י ומרלו.
בעוד שחלק מהדגמים ימשיך להימכר (גם) עם תיבות ההילוכים 4F x 4R ו-6F x 3R הוותיקות והמוכחות, רוב המעמיסים יקבלו כסטנדרט (בדגמים הגדולים) או כאופציה בתשלום (בקטנים יותר) מערכות הידרוסטטיות מתקדמות מתוצרת ZF הכוללות ממירי מומנט מתוחכמים במטרה להציע את הכוח והמומנט הנדרשים לכל פעולה ברמת דיוק גבוהה יותר, ובכך לייעל את העבודה. המשמעות בשורה התחתונה היא צריכת דלק נמוכה יותר ובלאי מופחת. המערכת החדשה של מאניטו מכונה M-Vario Plus והיא מתיימרת להציע ביצועים טובים משל כל המתחרות, לטענת אנשי היצרנית, בכל הקשור למהירות תגובה, עבודה בסל"ד נמוך יותר, רמות רעש והסתפקות בנוזל הידראולי בכמות קטנה יותר לקבלת אותם הביצועים.

מעמיס טלסקופי מאניטו MLT840

מעמיס טלסקופי מאניטו MLT840

הקבינה מבוססת על הקבינות המוכרות בדגמי מאניטו, אך בוצעו בה שיפורים בשדה הראייה, בעיקר כלפי מעלה, בבידוד בפני ויברציות ורעשים ובנוחות הכניסה והיציאה. לא פחות חשובה היא החלפת אמצעי התפעול, בכלל זה ג'וי סטיק חדש, והמסך, שמעתה הוא גדול יותר ומאפשר תפעול במגע. כמעט כל מתגי התפעול, הידיות והכפתורים הוחלפו בגדולים, נוחים וצבעוניים יותר בכדי להקל את השימוש.
כאמור, כל המערכות ההידראוליות הוחלפו בגרסאות המעמיסים הטלסקופיים החקלאיים של מאניטו, והתווספה אופציה המכונה Intelligent Hydraulics. בנוסף לפעולה מהירה יותר, המגבירה את קצב העלאת או הורדת ה'בום' בכל הכלים, מדובר במערכת אופציונאלית המתיימרת ליעל מאוד את העבודה ולקצר מהלכים. המערכת כוללת אופציות 'חזרה לנקודה' כאשר הזרוע חוזרת אוטומטית בדיוק לנקודה בה החל התהליך (למשל: הרמה קבועה לאותו הגובה או הגעה לטווח אופקי קבוע בפעולות רוטיניות), 'ניעור אוטומטי' של הכף או המזלג בסוף התנועה (למשל: בעת שפיכת זבל לעגלה) ו'העלאה מהירה' המאפשרת העלאה או הורדה במהירות לאותו הגובה, כולל האטה במהירות לקראת העצירה, למניעת זעזועים ונזק. כל אלו מתיימרים להעלות משמעותית את מהירות העבודה, וכפועל יוצא – את התפוקה באותה יחידת זמן בהשוואה לדגמים הקודמים.

מעמיס טלסקופי מאניטו MLT625-75H

מעמיס טלסקופי מאניטו MLT625-75H

המעמיסים הטלסקופיים החדשים יוצעו במחיר ה"גבוה באחוזים בודדים" ביחס לדגמים העכשוויים, טוענים במאניטו, אך פער זה ישתלם במהרה הודות לחיסכון המובטח בזמן העבודה, בצריכת הדלק ובבלאי. בתוך כך הוארכו משמעותית מרווחי הטיפולים – למעשה הוכפלו ורובעו! – כאשר מסננים יש להחליף מעתה בכל 2,000 שע"מ (במקום כל 500!) וכך גם הנוזל ההידראולי (בכל 2,000 במקום כל 1,000 שע"מ). היצרנית מצהירה על חיסכון ממוצע של 5% לפחות בצריכת הדלק וחיסכון של 15% בעלויות התחזוקה והטיפולים ביחס לדגמים קודמים.
יבואנית מאניטו לארץ היא חברת דוד צ'פניק ובניו.