'מחלנת' לגפנים מתוצרת Tecnovict
, ,

'חלונות 2017' – גרסת הכרמים (וידאו)

'מחלנת' לגפנים מתוצרת Tecnovict

'מחלנת' לגפנים מתוצרת Tecnovict

חברת Tzur & More ממושב שדה אליעזר החלה לשווק בארץ 'מחלנת' מהפכנית – מכונה רתומה לטרקטור חקלאי והמופעלת באמצעות לחץ הידראולי המבצעת דילול עלים וענפים בגפן; שמה – 'מחלנת' נובע מה'חלונות' אותם היא יוצרת בשורות הגפנים, כאשר בניגוד לעבודה הסיזיפית, הידנית והממושכת שאפיינה מלאכה זו עד כה, מבצעת המכונה את המשימה במהירות נסיעתו של הטרקטור, באופן מדויק, ללא פגיעות וללא מאמץ אנושי.

'מחלנת' לגפנים מתוצרת Tecnovict

'מחלנת' לגפנים מתוצרת Tecnovict

ה'מחלנת' החדשה היא מתוצרת מומחית הציוד לגפנים וכרמים האיטלקייה Tecnovict. מדובר בכלי המותקן בחלקו הקדמי של הטרקטור והוא כולל 'גשש' רגיש במיוחד היודע "להבדיל בין קודש לחול", דהיינו – בין הפרי לעלווה, ובכל מצב ושלב בגידול.
תמונה שווה אלף מילים, בעיקר בתנועה:

יוצרי המכונה מציינים את זמן הפיתוח והניסויים הארוך שהושקעו בה, במטרה להציע יכולת עבודה בכל שלבי הגידול, ללא חשש מפגיעה או נזק – גם קרוב מאוד לבציר. Tecnovict עוסקת בפיתוח וייצור 'מחלנות' מאז 1994 ומדגישה כי כל הידע והניסיון התנקזו במכונה העדכנית. היכולת לבצע דילול בכל שלב של הצמיחה מהווה יתרון משמעותי עבור החקלאי מאחר ובאופן זה מקבל הפרי את התנאים הטובים ביותר לצמיחה, ללא נזק או פגיעה וכמובן – ללא הצורך לבצע מלאכה זו ידנית, על כל ההשלכות הכרוכות בכך. המכונה כוללת 'גשש' רגיש המבדיל בין הפרי לעלווה ו'מוביל' את מנגנון הדילול סביב לאשכולות ללא פגע, בזמן שמפעיל הטרקטור דואג לנוע לפנים, בקו ישר. בכך נחסך מהמפעיל המאמץ לגלות ולעקוף בכל פעם את אשכול הפירות, ומתאפשרת עבודה זורמת, נקייה ומהירה. המנגנון המבצע משימה זו הוא פטנט רשום של חברת Tecnovict. ה'מחלנת' ניתנת לכיול מראש, תוך קביעת גובה הדילול מהקרקע, עומקו והנקודה הגבוהה ביותר שלו.

'מחלנת' לגפנים מתוצרת Tecnovict

'מחלנת' לגפנים מתוצרת Tecnovict

בימים הקרובים (9-13 בנובמבר) תיערך ההשקה הרשמית של המכונה החדשה באיטליה, במסגרת תערוכת החקלאות הגדולה בבולוניה (EIMA 2016). מכונה ראשונה כבר בארץ אצל לקוח ראשון. לפרטים נוספים ניתן לפנות לצור מחברת Tzur & More בטל' 050-7681044 או באמצעות האתר http://www.masgerut.co.il/.