מכבש קייס LB434XL
,

המכבש הגדול של קייס

מכבש קייס LB434XL

מכבש קייס LB434XL

קייס (CASE) עדכנה בפעם האחרונה את מכבשי החציר/קש הגדולים שלה מסדרה LB4 לפני כארבע שנים. אז כלל העדכון החלפת ושדרוג חלקים פנימיים וחיצוניים במטרה הן להעלות את התפוקה (בעיקר ברמת הדחיסה) והן להקל וליעל את סעיף התחזוקה והטיפולים.
לפני כשבוע סיפרנו לכם על רענון ושיפור מכבשי החציר הגדולים (חבילות מרובעות) של ניו הולנד עם השקת מהדורה מעודכנת ומשופרת של גרסת העל בסדרה – ניו הולנד BigBaler 340 Plus. סדרה זו זהה לסדרה LB4 של קייס, ובדומה לרוב יתר מותרי שתי היצרניות – מדובר באותן הגברות רק בשינוי האדרת; קייס וניו הולנד הן חברות-אחיות השייכות שתיהן לקונצרן CNH, המהווה כיום חלק מקונצרן פיאט האיטלקי. היצע מכבשי החציר של שתי החברות זהה.
זמן קצר לאחר השקת ה-BigBaler 340 Plus המעודכן ל-2017 על ידי ניו הולנד, מוצג – כצפוי – האח האדום שלו: קייס LB434XL, אף הוא לקראת עונת 2017. מיותר לציין כי למעט צביעה וכיתובים שונים – זהו אותו המכבש.

מכבש קייס LB434XL

מכבש קייס LB434XL

כמכבש כבד וגדול טופלה גם כאן מערכת הכבישה ושודרגה מכל היבט, במטרה להציע כבישת חציר או קש דחוסה עוד יותר, אחידה ורציפה יותר וליצור בכך חבילות כבדות יותר. תוספת האותיות XL לשם הדגם לא נועדה רק לבדל מכבש חדש זה מקודמו בשושלת, אלא גם לרמוז על שיפור בתפוקה, באיכות ובמשקל החבילות. תא הדחיסה הוארך ב-80 ס"מ ביחס לתא הדחיסה בקייס LB434 היוצא וכתוצאה מכך (יחד עם שיפורים פנימיים נוספים) מייצר המכבש המעודכן חבילות ברמת דחיסות הגבוהה בכ-10%. הארכת תא הדחיסה לא רק מאפשרת חבילות דחוסות וכבדות יותר, אלא גם מקלה על הליך הוצאת והפלת החבילה (פתח הפליטה קרוב יותר אל הקרקע) ובכך מונעת לחלוטין 'שבירת' החבילות או קריעת חוט/ים כתוצאה מנפילה לא טובה.

מכבש קייס LB434XL

מכבש קייס LB434XL

מכבש הדגל החדש של קייס מכיל גם מערכת בקרה וניהול חדשה אשר בהסבר מתומצת ניתן לתארה כ"מתאמת" בין פעולת הטרקטור לפעולת המכבש; הכוונה היא שהמכבש יפעל תמיד בתיאום מלא עם הטרקטור בכל הקשור למהירות הנסיעה, גובה הסל"ד, דרישות מהמכבש (דחיסות, גודל) וכיו"ב, באופן אופטימאלי והיעיל ביותר. בתוך מערכת הבקרה והשליטה האוטומטית המוצעת למפעיל ניתן לבחור בין 2 מצבי עבודה: Charge Control – מצב בו מהירות הנסיעה של הטרקטור הגורר מתוזמן באופן המיטבי ליצירת חבילות דחוסות ככל הניתן; במצב זה, מצהירים בקייס, ניתן להגיע לרמת דחיסה גבוהה יותר בכ-9%. המצב השני מכונה Slice Control ובאמצעותו ניתן לשלוט בכמות הפרוסות ממנה החבילה עשויה (בקרה ושליטה על פעולת המכבש), עוביין ומשקל החבילה הסופי. במצב זה מכוילת מהירות הנסיעה של הטרקטור הגורר באופן שהמכבש יצליח ליצור את שכבות החבילה בעובי וברמת הדחיסות הנדרשת, תוך שקלול רמות הלחות, סוג התבן ואורך וחתך החבילה.

מכבש קייס LB434XL

מכבש קייס LB434XL

עוד בוצעה במכבש החלפת חלקים שונים במנגנון הדחיסה, הפליטה, האיסוף ('פיק-אפ') והחיפוי החיצוני, במטרה להקל את התחזוקה והטיפולים מחד, ומאידך להציע קשיחות, עמידות וחיזוקים נוספים לטובת מזעור הטיפולים הנדרשים, אורך החיים והאמינות המכאנית.
יבואנית קייס לארץ היא חברת נ. פלדמן.