טרקטור קובוטה סדרה BX80
טרקטורים קובוטה מסדרה BX80

טרקטורים קובוטה מסדרה BX80

קובוטה משיקה בטקסס, ארה"ב את סדרת הטרקטורים הקומפקטיים החדשה BX80 המחליפה את סדרה BX70 הוותיקה, שייצורה יופסק. כקודמתה כך תהפוך גם סדרה BX80 לקומפקטית בהיצע היצרנית היפנית עם כלים שיוצעו עם 18 כ"ס (קובוטה BX1880), 23 כ"ס (קובוטה BX2380 ו-BX23S) ו-25.5 כ"ס (קובוטה BX2680). בדומה להיצע סדרה BX70 כך תכלול גם סדרה BX80 גרסת מחפרון (קובוטה BX23S) שתוצע כסטנדרט עם כף קדמית ואחורית והינע כפול.
טרקטורים קומפקטיים כגון אלו מוגדרים – בעיקר בארה"ב – כ'טרקטורי פנאי' או טרקטורים לחובבים', למרות שממש לא מדובר בצעצועים, אלא בטרקטורים לכל דבר ועניין, אך קומפקטיים וידידותיים יותר. אלו כלים המיועדים לבעלי בתים, נחלות ואף חקלאים הנדרשים לטרקטור קומפקטי בסביבות הבית, למשימות קלות כמו כיסוח, גרירת נגרר, דיסוק או קלטור ואף עבודות כף או מחפרון. כלי רב שימושי אמיתי בו התכנון לוקח בחשבון מפעיל שאינו מקצועי, ולפיכך מושם דגש רב על הנדסת אנוש, קלות ונוחות בתפעול ורמת בטיחות גבוהה. סגמנט זה, שכמעט ואינו מוכר אצלנו, הופך פופולארי יותר ויותר בעולם המערבי, בארה"ב בעיקר, כאמור, והיצרניות השונות משקיעות בו לא מעט משאבים וכמובן סדרות ייעודיות. קובוטה היתה מהיצרניות הראשונות לזהות נישה זו ומציעה את סדרה BX על גלגוליה השונים מאז שנת 2000.

טרקטור קובוטה סדרה BX80

טרקטור קובוטה סדרה BX80

דגמי סדרה BX80 הקומפקטית יוצעו עם הינע אחורי בלבד או כפול, בגרסאות המיועדות לכיסוח דשא או בגרסאות לשימוש חקלאי. בקובוטה טרם פורסם המפרט המלא, אך מהמידע שכן פורסם ניתן להבין שהיצע המנועים יהיה דומה למוכר בסדרה BX70, קרי: מנועי דיזל מתוצרת קובוטה, בעלי 3 צילינדרים שיוצעו בנפח 720, 900 ו-1,000 סמ"ק בקירוב, תלוי בגרסה.
מעבר לעדכון שמות הדגמים ונגיעות קלות בעיצוב, דומה סדרה BX80 החדשה יותר מאשר שונה בהשוואה לסדרה BX70. אז מה כן התחדש והשתפר? מנגנון חדש לחיבור וניתוק אוטומטיים (ללא צורך המפעיל לרדת מהכלי) של ציוד קצה מבטיח קלות רבה יותר ונוחות גבוהה יותר במשימה ביחס לסדרה היוצאת. מדובר במנגנון המותקן בקצה זרועות המחפר האחורי והכף הקדמית. בנוסף, כל יחידת המחפר האחורי בדגם ה-BX23S ניתנת לחיבור וניתוק ללא מגע יד אדם, כאשר המפעיל יושב על הטרקטור.
כמו כן, גם עיגון הכף הקדמית הוא חדש – חזק ונוח יותר מעד כה, כהבטחת קובוטה, ומאפשר חיבור יעיל ובטוח יותר של ציוד דוגמת להב לפינוי שלג, להב לקירוב מזון לבע"ח או לפינוי זבל, מפוח, מטאטא כביש וכיו"ב.

טרקטור קובוטה סדרה BX80

טרקטור קובוטה סדרה BX80

כל הצירים בהם קיים סיכוך באמצעות גריז (בעיקר במערכות הכף) כוללים מעתה מגן מיוחד המבטיח למנוע נזילת גריז מהציר ועל רצפת המוסך, החניה או כל מצע אחר עליו חונה הטרקטור – כיאה לכלי המיועד גם ל"שימוש ביתי".
כל ארבעת דגמי הסדרה מוצעים עם מכסחת המותקנת באמצע הטרקטור הניתנת לחיבור וניתוק מהירים, והמוצעת לבחירה כסטנדרטית או לכיסוח עדין במיוחד, כאשר מדובר רק במדשאות. הטרקטורים של קובוטה מיובאים לארץ על ידי חברת מכשירי תנועה.