מכבש ג'ון דיר F441M
,

מכבש חדש מג'ון דיר

מכבש ג'ון דיר F441M

מכבש ג'ון דיר F441M

ג'ון דיר משיקה מכבש חבילות עורמת עגולה חדש בשם F441M. מדובר בדגם המוגדר כ"דור המכבשים הבא" בסגמנט המכבשים הבינוניים בגודלם אצל ג'ון דיר, והוא מצטרף אל משפחת המכבשים F441 שכללה עד כה שני דגמים (F441R ו-C441R), שהוצעו כל אחד בכמה גרסאות.
ג'ון דיר השיקו את המכבש החדש בגרמניה, כמוצר שפותח שם והמיועד לשוק המקומי והאירופאי בכלל, הכולל גם את שלנו. המכבש החדש, כפי שמוסבר בהודעה לעיתונות, פותח ומיוצר במיוחד עבור משקי חי בינוניים וגדולים המייצרים עבור עצמם את החציר/קש.
המכבשים החדשים כובשים חבילות ברוחב של 121 ס"מ, כאשר נתון הגובה (קוטר) ניתן לכיוון. בעוד שדגמים קודמים של הסדרה מיועדים בעיקר עבור קבלנים העובדים בהיקפים בינוניים בייצור חציר/קש, הרי שהמכבש החדש – ג'ון דיר F441M – מתיימר להוות אלטרנטיבה זולה יותר לרכישה ולתחזוקה ותפעול עבור החקלאי המכין בעצמו את החציר/קש למשק שלו, והמעוניין במכבש פשוט לתחזוקה הניתן להתאמה בקלות יחסית למגוון סוגי חציר/קש/ירק. הרב-גוניות של המכבשים באה לידי ביטוי גם באפשרות הבחירה – והמעבר הקל יחסית – בין קשירת החבילות באמצעות חוטים או רשת וביכולת לייצר חבילות בכל הטווח שבים קש יבש ועד לעשב טרי ורטוב.

מכבש ג'ון דיר F441M

מכבש ג'ון דיר F441M

בג'ון דיר מדגישים כי במכבש חדש זה פותח חיבור חדש של ה'פיק-אפ' לדלת המכבש, לטובת עמידות וקשיחות גבוהות יותר. מנגנון נעילת הפתח האחורי חדש אף הוא, עם הבטחה לפעולה חלקה ונעדרת תקלות. המערכת ההידראולית כולה חדשה כאן וכך גם מנגנון ההינע הפנימי, הכולל גלילים ושרשראות מחוזקים. ג'ון דיר הודיעה כי שיווק ומכירות המכבשים החדשים יחל בפברואר 2017.