שברולט סילברדו 2017
,

445 כ"ס לשברולט סילברדו!

שברולט סילברדו 2017

שברולט סילברדו 2017

שברולט חושפת את דגמי הטנדר המגודל סילברדו לשנת 2017, במקביל לדגמי ה-GMC סיירה – התאום הכמעט זהה לו, יחד עם מנוע חדש. מדובר במנוע ה-Duramax בתצורת ה-V8 ובנפח 6.6 ליטר המוכר, אך בעקבות רענון מקיף וכיול מחדש של מחשב ניהול המנוע הוא מייצר עתה 445 כ"ס, חזק מכל מנוע טורבו-דיזל אחר כיום בהיצע הטנדרים המגודלים מארה"ב. שברולט סילברדו החזק ביותר בהיצע עד כה, עם מנוע דיזל, התהדר ב-395 כ"ס "בלבד", כך שתוספת 50 הכ"ס היא לא רק עלייה משמעותי בכוח ובביצועים, אלא גם מעמידה את צמד הטנדרים התאומים-הכמעט-זהים מבית ג'נרל מוטורס בראש טבלת השרירנים בתחום כיום, נתון, כפי שמסתבר, המשפיע ולא במעט על נתוני המכירות.
מנוע ה-Duramax החדש לא מציע רק הספק גבוה יותר, אלא גם עלייה משמעותית בנתון המומנט המרבי; מקרוב ל-110 קג"מ מרביים שהוצעו על ידי המנוע היוצא – נתון מרשים בכל קנה מידה – מטפס נתון המומנט המרבי במנוע החדש לכדי כמעט 126 קג"מ עוקרי סלעים. זאת ועוד: המומנט המרבי מתקבל כבר ב-1,600 סל"ד.

מנוע ה-DuraMax בנפח 6.6 ליטר; מעתה עם 455 כ"ס

מנוע ה-DuraMax בנפח 6.6 ליטר; מעתה עם 455 כ"ס

בשברולט/GMC מסבירים כי המנוע המחודש קיבל טיפול מקיף ומעמיק בכדי לכבוש את ראשות הסגמנט ולהציע ביצועים כה מרשימים; כמעט כל חלק בו תוכנן מחדש או שופר, עד כדי כך שניתן להגדיר את מנוע ה-Duramax החדש ל-2017 כמנוע חדש כמעט לחלוטין. בלוק המנוע חודש, זוכה לחיזוקים ושיפורים בכדי לעמוד בהספק ובמומנט הגבוהים יותר; ראש המנוע וגל הזיזים חדשים אף הם, עם הבטחה לחוזק ועמידות גבוהים מאי פעם; אגן השמן בחלקו התחתון של המנוע עוצב מחדש, עם עובי דופן גדול יותר ותכנון המעמעם רעשים טוב מבעבר כאשר מתכנני המנוע מבטיחים ירידה ברעש בסל"ד סרק של 38% ביחס למנוע היוצא; מצנן השמן חדש, ומציע נפח הגדול ב-50% ביחס למצנן הקודם, במטרה לשפר את יכולות הצינון של המנוע ולהתאים את מערכת צינון השמן לביצועי המנוע החדשים; מערכת יניקת האוויר בחלקו העליון של המנוע תוכננה אף היא מחדש, החל מתכנון חופת המנוע, עבור בפתח כניסת האוויר המובלט שבה ועד לפתחי יניקת האוויר למגדש הטורבו, ועוד.

שברולט סילברדו 2017

שברולט סילברדו 2017

המנוע החדש משודך כמקודם לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 מהירויות מתוצרת Allison, אך בתיבה עצמה בוצעו מספר שינויים בכדי שתעמוד בתוספות ההספק והמומנט המרשימות של המנוע, בכלל זה התקנת ממיר מומנט חדש.
משברולט ו-GMC נמסר כי ביצועי ההעמסה והגרירה הרשמיים נותרו כמקודם, אך ניתן לשער שביצועי הנסיעה, ההאצה וצריכת הדלק שופרו משמעותית. דגמי שברולט סילברדו/GMC סיירה החדשים ל-2017 יחלו להימכר עוד לפני סוף שנה זו. יבואנית שברולט סילברדו לארץ היא חברת UMI.

GMC סיירה 2017

GMC סיירה 2017; האח התאום של השברולט סילברדו