ג'ון דיר סדרה 5GF
, ,

הרחבת היצע טרקטורי המטעים בג'ון דיר

ג'ון דיר סדרה 5GN

ג'ון דיר סדרה 5GN

ג'ון דיר מרחיבה את היצע הטרקטורים המיוחדים מתוצרתה המיועדים לכרמים ולמטעים. מדובר בסדרה הכללית 5G, הכוללת בתוכה תתי סדרות לפי ייעוד, שימוש ואפיונים ספציפיים, דוגמת הסדרות 5GN ו-5GL שהגיעו גם אלינו בסוף 2015.
הטרקטורים מסדרה 5G הם למעשה איטלקיים בכל רמ"ח איבריהם; חברת Carraro Agritalia, אחת ההתפצלויות מקבוצת קרארו המקורית, מייצרת עבור ג'ון דיר (כמו גם עבור יצרניות נוספות) את דגמי סדרה 5G בפעלה הגדול והמתקדם ב-Rovigo איטליה. למעשה למעט הצביעה, שמות הדגם ושם היצרן מדובר בטרקטור איטלקי לכל דבר ועניין, כאשר אפילו המנועים מגיעים מפיאט, באמצעות חטיבת המנועים התעשייתיים של הקונצרן – FPT!
סדרת הטרקטורים למטעים וכרמים של ג'ון דיר 5G מתחלקת ל-4 תת-קטגוריות שונות, כל אחת מותאמת לסוג שימוש וצרכים שונים.
סדרה 5GL היא היחידה המוצעת עם תא מפעיל פתוח בלבד; כל יתר הטרקטורים בסדרה מוצעים עם קבינה פתוחה או סגורה לבחירה. סדרה זו מוצעת עם הינע כפול בלבד, כושר הרמה מרבי בזרועות האחוריות של קצת יותר מ-2.2 טון ורמות הספק של 75, 90 ו-100 כ"ס.
הסדרות 5GF ו-5GN מוצעות עם תא מפעיל פתוח או עם קבינה סגורה, הינע אחורי או כפול לבחירה, ומנועים בהספק 75, 90 או 105 כ"ס.
סדרה 5GV מוצעת אף היא עם תא מפעיל פתוח או עם קבינה סגורה, הינע אחורי או כפול לבחירה, אך רק 2 רמות הספק לבחירה: 75 או 90 כ"ס.

ג'ון דיר סדרה 5GV

ג'ון דיר סדרה 5GV

למעט סדרה 5GL מוצעים כל יתר הטרקטורים מסדרה 5G החדשה עם זרועות אחוריות המסוגלות להרים מטען במשקל של עד 2.9 טון בקירוב.
היצע תיבות ההילוכים כולל את התצורות הבאות: 12/12 SyncReverser ,24/24 SyncReverser עם תפעול מכאני או אלקטרוני לבחירה, 24/24 SyncReverser אלקטרו-הידראולי ו-24/12 PowrReverser אלקטרו-הידראולי. סדרה 5GL מוצעת רק עם 2 אופציות הילוכים: 24/24 SyncReverser ו-24/12 PowrReverser.
דגמי סדרה 5G החדשים מרחיבים את היצע רמות ההספק מ-75 ועד 105 כ"ס; עד כה הוצעו רוב גרסאות הסדרה עם מנועי 75 כ"ס בלבד, ועתה עולה המבחר (בפועל) גם למנועי 90 ו-105 כ"ס. המנועים מגיעים כאמור מפיאט: 4 צילינדרים בנפח 3.4 ליטר העומדים בתקני 3B האירופאיים העדכניים. כל דגמי הסדרה העדכניים כוללים סביבת מפעיל מעודכנת, הכוללת בעיקר שיפור בהנדסת האנוש, בארגונומיה ובנוחות עבור המפעיל. בין יתר החידושים נמצא מצערת ידנית מופעלת אלקטרונית, ידית כיוון נסיעה חדשה במיקום המובטח להיות נוח יותר, מתגי תפעול חדשים מימין ומשמאל לציר גלגל ההגה, תצוגה חדשה, תוספת מרווח רצפה של 10% ואופציה לקבל כיסא מפואר יותר ומשוכך אוויר. חדשה בהיצע היא קבינה חדשה לגמרי הכוללת גג נמוך במיוחד לעבודות במבנים סגורים או עם סוגי גידולים נמוכים במיוחד.
מן ההיבט המכאני שופרה זווית הצידוד בגלגלי ההיגוי, עם הבטחה לצמצום רדיוס הסיבוב בעד 15%, והוחלפה המשאבה ההידראולית בחזקה ומהירה יותר, ועתה היא מציעה תפוקה מרבית של עד 126 ליטר/דקה. יבואנית ג'ון דיר לארץ היא חברת מפרם.

ג'ון דיר סדרה 5GF

ג'ון דיר סדרה 5GF