מכבש KUHN FB 3135 AUTOMATE
,

מכבש חציר וקש אוטומטי

מכבש KUHN FB 3135 AUTOMATE

מכבש KUHN FB 3135 AUTOMATE

קוהן הצרפתייה (Kuhn) משיקה מכבש חבילות חציר וקש עגולות אוטומטי. הדגם החדש – FB 3135 AUTOMATE – מציע מצב AUTOMATE אשר עם שילובו משחרר את המפעיל לחלוטין מכל פעולה של המכבש, המבצע את העבודה בעצמו וללא הנחיות נוספות. היתרון ברור: העבודה מהירה יותר ומדויקת יותר והמפעיל יכול להתרכז במלאכת הפעלת וכיוון הטרקטור במקום לעבוד בצידוד לאחור ולדאוג לתפעול מקביל של 2 מכונות (הטרקטור והמכבש).

מכבש KUHN FB 3135 AUTOMATE

מכבש KUHN FB 3135 AUTOMATE

המשמעות של הכנסת המכבש למצב AUTOMATE היא בעצם ביצוע כל פעולות המכבש שדרשו עד כה הפעלה או פקודה של המפעיל לביצוע אוטומטי. הדלת האחורית נפתחת באופן אוטומטי ברגע שהחבילה סיימה את הליך הדחיסה ונקשרה ברשת או בחוטים. מנגנון גלגול החבילה אל מחוץ למכבש נפתח ונסגר אוטומטית – ורק במידה הנדרשת לכל חבילה. הליך הפתיחה מלווה באיתותי אזהרה קוליים וויזואליים בכדי להעלות את רמת הבטיחות בעבודה ולהזהיר אנשים – במידת הצורך – הנמצאים קרוב מדי לפתח המכבש. מערכות שקילה ודחיסה אוטומטיות דואגות לייצור עקבי של חבילות ללא קשר למהירות הנסיעה או דחיסות החומר הנכבש. אוטומטית היא גם מערכת השחזת להבי הקיצוץ, המבצעת את פעולת ההשחזה לאחר כמות מסוימת של חבילות שיוצרו – נתון הניתן להכנסה למערכת מראש. גם מנגנון הניקוי של תוף הקיצוץ וכל מנגנון ההגשה אל תא הכבישה הוא אוטומטי, וניתן לכיוון מראש בהתאם לסוג העבודה.

מכבש KUHN FB 3135 AUTOMATE

מכבש KUHN FB 3135 AUTOMATE

כל מהלכי ופעולות המכבש מוצגים אל מול פני המפעיל בתוך הקבינה, לאפשר בקרה ומעקב וכמובן כניסה לפעולה במקרה הצורך (תקלה וכיו"ב). המכבש החדש של קוהן מוצע עם 3 מצבי עבודה: ידני, בו כל פעולה דורשת הפעלה על ידי מפעיל הטרקטור, בלחיצת כפתור; חצי אוטומטי, בו נדרשת התערבות המפעיל כל אימת שיש לשחרר חבילה ומצב אוטומטי לגמרי, כפי שתואר. Kuhn מיוצגת בארץ על ידי חברת האחים לוינסון.