קומביין Rostselmash
קומביין Rostselmash

קומביין Rostselmash

יצרנית המיכון החקלאי – קומביינים בעיקר – הרוסייה רוסטסלמאש (Rostselmash) משיקה מערכת ניהוג אוטומטי עבור הקומביינים מתוצרתה. מדובר ביצרנית ה"מערבית" ביותר ברוסיה, אשר הנה הבעלים של וורסטיל (Versatile) הקנדית, והמשווקת בהצלחה מזה מספר שנים קומביינים מודרניים אך תחרותיים במחיר הן במערב אירופה (תחת השם Rostselmash) והן בצפון אמריקה, תחת השם Versatile.
למעשה בשלב זה מדובר באב טיפוס ובהצהרת כוונות, אך הגאוות קברניטי החברה היא בפיתוח העצמי של המערכת ובהצהרה כי מדובר יהיה במערכת הזולה והתחרותית בשוק, כולה עשויה תוכנה וחומרה רוסיים, שתוצע בסופו של תהליך הן עבור הקומביינים מתוצרת החברה והן עבור טרקטורים – מתוצרת וורסטיל כמו גם מתוצרת מתחרה.

קומביין Rostselmash

קומביין Rostselmash

המערכת כוללת GPS המאפשר התמצאו על המפה, עם שליטה באמצעות מחשב מרכזי על מערכת ההיגוי ההידראולית, אשר הודות לחיישנים ומערכת בקרה דואגת לשמור את הקומביין או הטרקטור באופן אוטומטי בדיוק בנתיב הנבחר. השליטה והמעקב אחר המערכת מבוצעים באמצעות מסך מגע גדול במותקן בתוך הקבינה, דרכו ניתן גם לשנות, לעדכן או להעביר הנחיות חדשות.
מהחברה לא נמסר מתי יחלו הייצור והשיווק המסחריים של מערכת הניהוג האוטומטי החדשה מתוצרתה, אך ללא ספק מדובר במהלך משמעותי להגברת האטרקטיביות והתחרותיות של הקומביינים מבית היצרנית הרוסייה בשווקי אירופה וצפון אמריקה, לבטח גם בשוק הרוסי הגדול וההופך אט אט למתקדם ועדכני יותר ויותר.