מכבש קש קלאאס Rollant 620
,

מכבש לחבילות גדולות מקלאאס (וידאו)

מכבש קש קלאאס Rollant 620

מכבש קש קלאאס Rollant 620

קלאאס משיקה מכבש חבילות עגולות חדש מסדרת ה-Rollant המסוגל לייצר חבילות עד לקוטר של 150 ס"מ. המכבש החדש – קלאאס Rollant 620 – הופך בכך למכבש חבילות החציר העגולות הגדול בשוק, הכולל תא כבישה קשיח. המכבש החדש פותח ליצרני חציר בקנה מידה גדול, במקביל לדרישה הגוברת לחבילות גדולות יותר ויותר וכמובן – לאיכות ורמת כבישה וצפיפות גוברת.
בשני הסעיפים מתיימר המכבש החדש לככב, כאשר מעבר ליכולת לייצר חבילות גדולות כאמור, טוענים בקלאאס לאחידות חסרת תחרות של הקש, דחיסות מושלמת לפירוק נוח ויעיל של החבילה ולא פחות חשוב: שמירה על עקביות ברמת הייצור ויתר תכונות החבילה.

מכבש קש קלאאס Rollant 620

מכבש קש קלאאס Rollant 620

המכבש החדש מתוכנן לייצר חבילות קשורות בחוטים או עטופות ברשת, לפי בחירה. למכבש מערכת איסוף ('פיק-אפ') ברוחב 210 ס"מ והיא מצויידת כסטנדרט בתוף קדמי המתחיל את פעולת הדחיסה, והתורם בכך למהירות העבודה וליכולת הדחיסה האחידה של המכבש, מסבירים בקלאאס. כאופציה מוצע רוטור עם 7 להבים המכונה Roto Cut הקוצץ את הקש לגבעולים קצרים עוד יותר, ובכך מאפשר ייצור חבילות דחוסות וקשיחות מצד אחד, לטובת האיסוף, ההובלה והאחסנה, ומאידך מאפשר פירוק קל ונוח לטובת האבסה או הערבוב עם מוצרים נוספים (כמזון לבקר, למשל). תוספת זו מומלצת גם עבור הנדרשים לאחסן אי-אלו חבילות זו על גבי זו, מאחר והדחיסות הגבוהה יותר יוצרת קשיחות מובנית טובה יותר ואפשרות לעמוד בעומסי משקל גבוהים יותר.

מכבש קש קלאאס Rollant 620

מכבש קש קלאאס Rollant 620

בקלאאס מפרטים סדרת שיפורים, שדרוגים ותוספות שהמכבש החדש עבר וקיבל, במטרה להציע תפוקה גבוהה יותר ועמידות טובה בעומס גבוה יותר, ביחס לדגמים אחרים של היצרנית. בין היתר מוזכרים מבנה כללי מאסיבי יותר (מרכב, שלדה), שיפור ביכולת הניקוי העצמי של מנגנון האיסוף וההובלה, למניעת סתימות והאצת קצב העבודה, מערכת רטט מחוזקת, נוחות טובה יותר בהתקנת והחלפת החוטים/רשת, העלאת רמת מתיחת החוטים/רשת, גירוז אוטומטי תמידי של כל השרשראות – ללא קשר לכמות וקצב ייצור החבילות (מנגנון הגירוז לרוב מסונכרן עם קצב הייצור), ועוד.
קלאאס תחל בשיווק המכבש החדש Rollant 620 לקראת עונה 2017, קרי: באביב הקרוב. יבואנית קלאאס לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.