Grimme Varitron 270 Platinum
,

שדרוג הקומביין הגדול של Grimme

Grimme Varitron 270 Platinum

קומביין להוצאת תפוחי אדמה Grimme Varitron 270 Platinum

מומחית הקומביינים והציוד לעיבודים בתחום ירקות השורש הגרמנייה גרימה (Grimme) חושפת את הקומביין Varitron 270 Platinum במהדורה עדכנית ומשופרת. באמצע ספטמבר יבצע הקומביין המשודרג הופעת בכורה בפני לקוחות ותקשורת במסגרת תערוכתPotato Europe שתיערך ב-Villers-Saint-Christophe שבצרפת. מדובר בקומביין עצמאי ('סלף') להוצאת תפוחי אדמה לשתי שורות המוצע עם מנוע עדכני הכולל מיכל ענק ליבול המסוגל לשאת עד 7 טון תפו"א.

Grimme Varitron 270 Platinum

קומביין להוצאת תפוחי אדמה Grimme Varitron 270 Platinum

גרימה טרם פרסמה את כל פרטי השדרוג והשיפור של הדגם החדש (יוצע כ-2017) לעומת הנוכחי, אך מדגישה בין היתר שיפור משמעותי במנגנון הוצאת תפוחי האדמה והעברתם למיכל – תוך מזעור נזקים והורדה משמעותית של אחוזי הפגיעה בתפו"א. המנוע המעודכן מגיע ממרצדס, נפחו 7.7 ליטר והוא מייצר 354 כ"ס, לעומת 326 כ"ס בדור היוצא. בגרימה טוענים כי צריכת הדלק נמוכה משמעותית ביחס ל-Varitron 270 Platinum העכשווי.

VisualProtect

מערכת VisualProtect של גרימה

ErgoDrive

מערכת ErgoDrive של גרימה

עמדת המפעיל שופרה ושודרגה בכל הקשור לנוחות התפעול והשליטה והבקרה במערכות ופונקציות המכונה השונות. מערכת הבקרה והשליטה מכונה ErgoDrive והיא כוללת מסכי מגע גדולים חדשים, שינויים בגרפיקה ובתוכנה עם הבטחה לקלות רבה יותר בתפעול ובאיכות הצפייה. גם קונסולת התפעול חדשה ומתיימרת להציע ארגונומיות משופרת עם הבטחה ש"הכל נופל לידיים" בקלות. המפעיל יכול לתכנת ולכייל את ה'ג'וי-סטיק' המרכזי, כאשר הוא מחליט אילו פונקציות יופעלו דרכו. אותו הדין לגבי מסכי התצוגה והתפעול, המאפשרים התאמה הן לסוג העבודה ולתנאים הספציפיים, והן לרצון והעדפות המפעיל. פונקציה חשובה נוספת היא היכולת לשמור את הפרמטרים והמדדים שהוכנסו למערכת ולהכניסם לפעולה חוזרת בשחזור מדוייק בלחיצת כפתור. כך נחסך הצורך לכייל, לכוון ולבדוק את פעולת הקומביין במשך זמן יקר בתחילת כל עבודה. תכונה זו משמעותית במיוחד עבור קבלנים העובדים שאותו האיזור, בתנאים דומים, אך בשטחים נפרדים.
עוד חדשה היא סדרת המצלמות ההיקפיות – 8 במספר – המשדרות אל מסך מרכזי מול פני המפעיל, ולמעשה אינן מותירות פינה או זווית אחת בכלי שאינה גלויה. מערכת זו מכונה VisualProtect. יבואנית Grimme לארץ היא חברת יעדים מאשקלון

Grimme Varitron 270 Platinum

קומביין להוצאת תפוחי אדמה Grimme Varitron 270 Platinum