טרקטור Steyr אוטונומי
, , ,

לראשונה: טרקטור אוטונומי בשירות צבאי

טרקטור Steyr אוטונומי

טרקטור Steyr אוטונומי

צבא אוסטריה (Österreichische Bundesheer) חשף כי הוא החל לעשות שימוש בטרקטורים אוטונומיים – ללא מפעיל בתוכם – בשטחי האימונים שלו, אתרים החשודים במיקוש או בנפלים ובשטחים הממוקמים בבסיסים צבאיים ברחבי המדינה. מדובר במשימות חקלאיות לכל דבר, בשטחים המטופלים באופן קבוע על ידי הצבא, בכלל זה כיסוח, דיסוק, יישור ופילוס, קציר, איסוף תחמיץ, ייצור חבילות חציר וכיו"ב. המטרה העיקרית בהפעלת טרקטורים אוטונומיים על ידי הצבא היא כמובן ההגנה על חיי אדם, שכן בשטחי אימונים קייימת סכנת התפוצצות נפלים, מוקשים או תחמושת אחרת.

טרקטור Steyr אוטונומי

טרקטור Steyr אוטונומי

צבא אוסטריה חשף את הטרקטורים האמורים – במקרה זה על בסיס שטאייר CVT, מותג אוסטרי וותיק הנמצא כיום בבעלות קונצרן CNH – במסגרת תערוכת רובוטיקה שנערכה בעיירה Eggendorf שבאוסטריה. לטרקטור מערכת ניהוג אוטומטית הפועלת הן כמערכת עוקבת לטרקטור או רכב אחר, המשמש כמוביל, והן כמערכת המאפשרת הפעלה מרחוק כאשר המפעיל נמצא בקשר עין ומפעיל את מערכות הטרקטור באמצעות Xbox או כאשר הטרקטור נוסע עצמאית באיזור מוגדר מראש. הצבא האוסטרי הסביר כי לא מדובר במערכת המסתמכת על GPS שכן הלוויינים באמצעותם פועלת מערכת ה-GPS אינם בבעלות הצבא או הממשלה האוסטרית ו"לכן לא ניתן לסמוך עליהם".
הטרקטור האוטונומי בשירות צבא אוסטריה אינו מבצע פעולות שאינן חקלאיות. מדובר כאמור בעיקר בעבודות תחזוקה, אך גם במשימות חקלאיות לכל דבר ועניין שכן חלק ניכר משטחי האימונים של הצבא האוסטרי כוללים שטחים חקלאיים – שדות ומרעה.

טרקטור Steyr אוטונומי

טרקטור Steyr אוטונומי