מזרעה קוהן Espro 4000 R
,

מזרעת 4.0 מ' חדשה מ-Kuhn

מזרעה קוהן Espro 4000 R

מזרעה קוהן Espro 4000 R

יצרנית המיכון החקלאי הצרפתייה קוהן (Kuhn) חשפה לפני קרוב לשנה וחצי את סדרת מזרעות הדריל הנגררות Espro, תוך הצהרה כי מדובר במהפיכה בתחום. ואכן, על פניו ובהילקח בחשבון כי מדובר בקונספט חדש ושונה מהמקובל, נראה כי יש דברים בגו; הרעיון הבסיסי והמהווה את ליבת הקונספט החדש הוא ההישענות על מספר רב של גלגלים וצלחות, כך שמחד מבצעת המזרעה עיבוד והכנה יסודיים ביותר לקרקע בשלב הזריעה, ומאידך מתפזר המשקל של המזרעה על פני שטח גדול – גדול מאוד אפילו, ביחס למוכר אצל מזרעות בסדר גודל דומה. בנוסף לדחיסת הקרקע המינימלית אותה מייצרות המזרעות מסדרה Espro – נדרש פחות כוח לגרור ולהפעיל את המזרעה, הודות להתנגדות נמוכה משמעותית לגרירה.
עם חשיפת סדרה Espro בשעתו, הוצגו שתי גרסאות – Espro 3000 R ו-Espro 6000 R ברוחבי עבודה של 3.0 ו-6.0 מ', בהתאמה. הראשונה הסתפקה בטרקטור עם 105 כ"ס ומעלה בלבד להפעלתה, והשנייה דרשה טרקטור גורר עם 210 כ"ס ומעלה – בהחלט רמת הספק נמוכה לציוד בגודל שכזה, עם היתרונות בסעיפי העלויות וצריכת הדלק בהתאם.

מזרעה קוהן Espro 4000 R

מזרעת Kuhn 4000 R עם שורת גלגלים קדמיים נוספת, אופציונאלית

עתה מצטרף להיצע דגם ברוחב עבודה של 4.0 מ' – ה-Espro 4000 R – המסתפק בטרקטור גורר עם 140 כ"ס ומעלה בלבד. המזרעה המתקפלת לצורך ההובלה כוללת במרכזה שתי שורות צלחות לעיבוד מקדים ומאחוריהן שורת גלגלים (20 בדגם זה) שמהווים נושאי עומס עיקריים ובמקביל מפוררים ומפלסים עוד את הקרקע כהכנה למערכת הזריעה, הממוקמת בחלק האחורי של המזרעה. בחלק הקדמי מוצעות שתי שורות של צלחות משוננות המותקנות בזוויות מנוגדות אלו אל אלו, המפלחות את האדמה, מפוררות את הרגבים ומיישרות יישור ראשוני את האדמה. כאופציה ניתן לקבל שורת גלגלים נוספת – קטנים יותר – המותקנים בחלק הקדמי של המזרעה; אלו נועדו לאפשר עבודה מדויקת ומהירה יותר כאשר יש צורך בעוד יישור והכנת הקרקע לזריעה.
המזרעה החדשה מציעה ייצרון משמעותי נוסף, והוא התאמתה "לכל סוג זרעים", כהגדרת אנשי קוהן, כך שניתן להשתמש בה למגוון רחב של יישומים, בין השאר הודות לאינספור אפשרויות כוונון הן של מנגנון הזריעה עצמו והן של המערכות המכאניות ההיקפיות (דיסקים, גלגלים וכיו"ב).
בקוהן מציינים כי המזרעות החדשות כבר מוצעות למכירה וכי הראשונות מתוכננות להימסר ללקוחות כבר במהלך השבועות הקרובים. יבואנית קוהן לארץ היא חברת האחים לוינסון בע"מ.

מזרעה קוהן Espro 4000 R

מזרעת Kuhn 4000 R עם שורת גלגלים קדמיים נוספת, אופציונאלית