Continental Tires
, ,

קונטיננטל חוזרת לחקלאות

צמיג Continental לטרקטור

Continental חוזרת לייצר צמיגים לטרקטורים, קומביינים ומיכון חקלאי נוסף

קונטיננטל הגרמנייה (Continental), יצרנית הצמיגים הרביעית בגודלה בעולם, הודיעה כי תחזור לייצר צמיגים לטרקטורים ולמיכון חקלאי החל מהשנה הבאה. קונטיננטל מכרה את הזכויות לייצר צמיגים תחת שמה למיטאס (Mitas) הצ'כית ולמעשה מאז חדלה מלייצר צמיגים ראדיאליים לשימוש חקלאי; קונטיננטל המשיכה לייצר צמיגים דיאגונליים לחקלאות במפעליה שבדרום אפריקה ובמלזיה, אך רק לשיווק ומכירה מקומיים.
ב-2004 החליטה קונטיננטל לצאת מתחום ייצור הצמיגים לשימוש חקלאי – לטרקטורים, קומביינים, נגררים ומיכון חקלאי נוסף. החברה העבירה את הזכויות והטכנולוגיה לייצר צמיגים חקלאיים תחת השם Continental למיטאס הצ'כית, במסגרת הסכם העברת זיכיון למשך 15 שנה.

Continental HC70 Tractor Tyre

צמיג לטרקטור Continental HC70

רכישת מיטאס על ידי טרלבורג השבדית זה עתה טרפה את הקלפים ובהנחיית הממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד האירופאי סיימו שתי היצרניות את הסכם השת"פ ביניהם שנתיים מוקדם יותר. עבור קונטיננטל מהווה טרלבורג מתחרה מרה וישירה, שכן כמוה גם טרלבורג נחשבת ליצרנית פרימיום של צמיגים לחקלאות, שהפכה בשנים האחרונות למובילה טכנולוגית וברמת איכות מוצריה את השוק, לפחות זה האירופאי.

Lousado Factory

מפעל קונטיננטל ב-Lousado שבפורטוגל; אתר זה יהפוך למרכז הפיתוח והייצור של הצמיגים לחקלאות מבית היצרנית

במטרה לעמוד ביעד אותו הגדירה, ולפיו כבר בתחילת 2017 תחל קונטיננטל לשווק צמיגים לטרקטורים, קומביינים ומיכון חקלאי נוסף תחת שמה, השקיעה החברה כ-50 מיליון יורו בשדרוג והכנת מפעלה שבלוסאדו (Lousado) שבפורטוגל לייעודו החדש. קונטיננטל הודיעה כי עוד 125 עובדים יגויסו למפעל ושכצפוי, הצמיגים שייוצרו שם יוגדרו כצמיגי פרימיום לשימוש חקלאי. במקביל להשקעה שבהכנת המפעל בפורטוגל לייעודו החדש הודיעה קונטיננטל גם על השקעה של 2.5 מיליון יורו נוספים במרכז פיתוח וניסויים שייבנה לצד מפעל ההרכבה בפורטוגל, במטרה להמשיך ולפתח מוצרים חדשים בתחום ו"להאיץ את הרחבת היצע הצמיגים לחקלאות", כפי שצוטט דובר החברה.
"עם ההשקעה שלנו במפעל בפורטוגל משדרת קונטיננטל באותות ברורים את חזרתה לתחום צמיגי הפרימיום לחקלאות" מסר עם ההודעה לעיתונות ניקולאי זטצר, חבר דירקטוריון קונטיננטל והאחראי עם תחום הצמיגים בקונצרן. "המפעל ומרכז הפיתוח הנבנה לצידו בבלוסאדו יהפכו למרכז הפיתוח והייצור שלנו בכל הקשור לצמיגי פרימיום לשוק החקלאי, עם תוכניות להתרחבות עתידית".

צמיג קונטיננטל

קונטיננטל מבטיחה להפוך ליצרנית פרימיום מובילה בתחום הצמיגים לחקלאות

בקונטיננטל מסבירים כי במהלך השנים האחרונות הואץ הליך הפיתוח והשינויים בתחום החקלאות בכלל, ובתחום הצמיגים בפרט; הטכנולוגיה המושקעת כיום בצמיגים היא כאין וכאפס לעומת הטכנולוגיה שהושקעה בפריט מסוג זה בעבר, כאשר עם העלייה המתמדת בהספקי ובתפוקת המיכון החקלאי כיום עלתה במקביל הדרישה לגומי המתקדם, היעיל, העמיד והחסכוני ביותר. וכל אלו דורשים השקעות ענק בפיתוח, בניסויים, בהקמת מפעלים ומכונות מתקדמות. ניתן להניח שחזרתה של קונטיננטל לתחום תעשה רק טוב לחקלאים, שיוכלו ליהנות מהתחרות בין יצרניות צמיגי הפרימיום לחקלאות, שמן הסתם רק תגבר בשנים הקרובות.