טרקטור קייס JXT

טרקטור קייס JXT

טרקטור קייס JXT


קייס מרחיבה את היצע הטרקטורים הבסיסיים מתוצרתה, עם 3 דגמים חדשים המיועדים בשלב ראשון לשווקי המזרח התיכון ואפריקה. אין זה סוד כי בשווקים אלו תנאי השירות של המיכון החקלאי והטרקטורים בראשם אינם מהנוחים והקלים, כאשר רמת שירות מוגבלת, איכויות הדלק והשמן יחד עם תנאי אקלים שאינם תמיד מהקלים דורשים ציוד עמיד במיוחד, פשוט ועם כמה שפחות "תחכום" שיכול להתקלקל. רמות ההכנסה והיקפי החקלאות – שרובה חקלאות זעירה, משפחתית – הופכים טרקטורים רב תכליתיים קומפקטיים וקלים להפעלה למצרך מבוקש יותר ויותר.
דוגמא קיצונית הבאנו כאן לא מזמן, עם החזרתו של מסי פרגוסון 35 המיתולוגי (אך העתיק) לייצור ושיווק בקניה; קשה למצוא יותר 'רטרו' מזה… מסי פרגוסון היא ללא ספק היצרנית ש"גילתה" ראשונה את אפריקה ד'היום, ובין יתר הציוד הייחודי המיועד לשיווק ביבשת השחורה, מוצעת גם סדרה MF300 הוותיקה, שכבר מזמן בגדר קלאסיקה במדינות המערב – כחדשה לגמרי!
טרקטור קייס JXT

טרקטור קייס JXT


נחזור לקייס; אל תוך השוק הצומח במהירות באפריקה משיקה כאמור קייס 3 טרקטורים פשוטים ותחרותיים במחיר, המתיימרים לעמוד בתנאים הלא פשוטים המאפיינים שוק זה. מדובר בדגמים JX35T, JX40T ו-JX45T המצטרפים לסדרה JXT שהציעה עד כה 2 דגמים בלבד, עם 50 ו-75 כ"ס. הטרקטורים החדשים יוצעו במחירים זולים עוד יותר והנם מותאמים לחקלאים שזהו הטרקטור הראשון שלהם, ברוב המקרים כתחליף לבהמת עבודה כלשהי. הטרקטורים החדשים מוצעים הן עם הינע אחורי בלבד והן עם הינע כפול, ללא קבינה סגורה אך עם אופציה לגגון…
היצע תיבות ההילוכים כולל תיבות 8×2 או 8×8 – ידניות, כמובן. בקייס מדגישים כי כיתר חלקי הטרקטור המכאניים והחשמליים כך גם תיבת ההילוכים אטומה בפני חדירת מים ומאפשרת עבודה גם בתנאי הלחות והבוץ הקשים ביותר. גם המצמד ל-PTO הוא נפרד וידני, לטובת הפשטות והשרידות לאורך זמן. בסעיפי האבזור והנוחות הסטנדרט שונה מהמוכר בציוד מערבי מתקדם, אך אמור לקרוץ לקהל המשתמשים הפוטנציאלי הודות ל'מושב המתכוונן', הסידור הארגונומי של אמצעי התפעול, הגה הכוח, החופה העשויה מקשה אחד והמתיימרת להיות נוחה להרמה והורדה – לטובת גישה קלה למכלולי המנוע וכיו"ב.
בהודעה לעיתונות לא מפורט יתר על המידה המפרט הטכני, כאשר לגבי המנועים ידוע רק כי הינם מתוצרת איווקו, בעלי 3 צילינדרים ועם הספקים של 35, 42 ו-47 כ"ס, עבור הקייס JX40T, JX35T ו-JX45T בהתאמה. מנועים אלו מוצעים בתקני Tier 1 או Tier 2, לפי דרישה, כך שבשלב זה אינם עומדים בתקינה האירופאית, וכך גם לא רלוונטים עבורנו.