טרקטור Agromaster T-360
, , ,

טרקטור חדש – בנוסח סובייטי

טרקטור Agromaster T-360

טרקטור Agromaster T-360


יצרנית הטרקטורים והמיכון החקלאי Agromaster משיקה טרקטור כבד חדש בשם T-360. אם טרם שמעתם את השם או שהמידע לא אומר לכם הרבה, זה בהחלט הגיוני; Agromaster היא יצרנית מהרפובליקה הרוסית טאטרסטאן (Tatarstan) המייצרת טרקטורים ומיכון חקלאי מגוון נוסף לגוש הסובייטי לשעבר, ב"מפרט רוסי" ובשיטות ותצורה שלא ממש מוכרות במערב. ההודעה לעיתונות – המקומית, יש לציין – הגיעה גם אלינו והיתה זו הזדמנות מעניינת להעיף מבט על עולם מקביל בכל הקשור לטרקטורים חדשים, ולהיזכר שלצד יצרניות מוכרות לנו מהמערב, מתקדמות והמתחרות ביניהן על המילה האחרונה בטכנולוגיה, במחשוב ואף בהנדסת האנוש והעיצוב – קיים ענף שלם של מיכון חקלאי שפועל בסטנדרט שונה במקצת, אם נתבטא בעדינות.
טרקטור Agromaster T-360

טרקטור Agromaster T-360


בראש מעייני מפתחי ומתכנני ה-Agromaster T-360 עמדו הדרישות הייחודיות שהשוק אליו פונה היצרנית מציבים. בראש ובראשונה: קשיחות. הטרקטור החדש תוכנן לשרת בפינות הנידחות והמרוחקות ביותר, בתנאים הקיצוניים ביותר וללא היכולת לקבל שירות מסודר ומלא, כמקובל ברוב המדינות המפותחות. המנוע הוא מתוצרת קאמינס, המייצר 360 כ"ס וה"מסוגל לעמוד ברמות הדלק הירודות המקובלות באיזורים בהם הוא נדרש לפעול", מציינים ב-Agromaster. הטרקטור שוקל כמעט 10 טון מוכן לעבודה (9,750 ק"ג, למען הדיוק), מסוגל לגרור עד 25 טון ולהגיע למהירות של עד 40 קמ"ש, טוענים אנשי היצרנית. תיבות ההילוכים מגיעות מ-KamAZ עם אפשרות בחירה מבין כמה אופציות, עם 9 עד 20 הילוכים, כאשר גם בפיתוחן הושם הדגש המרכזי על שרידות וקשיחות.
טרקטור Agromaster T-360

טרקטור Agromaster T-360


המתלה הקדמי משוכך, למרבה ההפתעה, ולטובת יכולת גרירה גבוהה מוצעים כסטנדרט נועלי דיפרנציאלים מלפנים ומאחור ומפחתים בטבורי הגלגלים. הגלגלים חריגים במידותיהם ושונים בגודלם מלפנים ומאחור; הקדמיים הם במידה 520/85R-38 והאחוריים במידה 30/5R-32. מיכל הדלק – שנפחו לא פורסם – מתיימר להספיק לעבודה רציפה של 12-14 שעות, במטרה לצמצם את הזמן הנדרש לתדלוק וליעל בכך את העבודה. גם מסנני האוויר הכפולים מתיימרים להציע מרווחי טיפול הארוכים פי 5 ו-6 מהמקובל, במטרה לחסוך בזמן ועלויות הטיפולים.
טרקטור Agromaster T-360

טרקטור Agromaster T-360


ה-Agromaster T-360 מתיימר להיות הטרקטור היעיל, הפשוט והזול ביותר שעדיין יוכל לגרור ולהפעיל ציוד מערבי גדול. השטחים העצומים בהם הוא מיועד לפעול דורשים עבודה עם ציוד גדול ואל מול אלטרנטיבות הטרקטורים הפירקיים היקרים המוצעים על ידי יצרניות אמריקאיות ואירופאיות מציעים ב-Agromaster אלטרנטיבה זולה עד כדי גיחוך; מחיר ה-Agromaster T-360 עומד על כ-76,000$, בתרגום מרובלים.