מזרעה מתוצרת Great Plains
, ,

קובוטה רוכשת את Great Plains

מזרעה מתוצרת Great Plains

מזרעה מתוצרת Great Plains


ביום שישי (ה-13…) האחרון הודיעה קובוטה היפנית על רכישת Great Plains Manufacturing, Inc., יצרנית אמריקאית מוכרת (גם בארץ) בתחום המיכון החקלאי, עם דגש על ציוד לזריעה ולעיבודים בקנה מידה גדול. החברה חוגגת השנה 40 שנות פעילות והיא התפרסמה עם השקת מזרעת-דריל ענקית שהותאמה במיוחד לשטחים העצומים במהווים את ה-Great Plains ('המרחבים הגדולים') לאורך מרכז ארה"ב – ומשם השם שניתן ליצרנית. מטה Great Plains ממוקם בקנזס ולחברה חמש חטיבות, בכלל זה יצרנית המיכון החקלאי הקומפקטי Land Pride.
העסקה כוללת רכישת 100% מהחברה בעבור 430 מיליון דולר, והיא תיכנס לתוקף ביולי הקרוב.
מהלך הרכישה של מומחית הציוד החקלאי האמריקאית Great Plains ממשיך את תהליך הגדילה וההתרחבות של קובוטה, בדרך להפוך את ענקית הצמ"ה והמנועים היפנית לשחקן מוביל ומשמעותי גם בשוק החקלאי.
קובוטה מתמחה בטרקטורים קומפקטיים ונחשבת לאחת היצרניות המובילות בתחום. רק בשנים האחרונות החלה להציע טרקטורים גדולים יותר, כאשר כיום מציע הטרקטור החזק מתוצרת קובוטה 170 כ"ס – סף הכניסה לשימוש ברוב הציוד המיוצר על ידי Great Plains. המסקנה המתבקשת היא שניתן לצפות שקובוטה יציעו בעתיד הקרוב טרקטורים גדולים עוד יותר, ואז תהיה זו הכרזת מלחמה גלויה אל מול חמש הענקיות האמריקאיות בתחום: ג'ון דיר, CNH (קייס וניו הולנד), AGCO (מסי פרגוסון ופנד), צ'לנג'ר ו-וורסטיל. מאידך, הציוד הקומפקטי יותר המוצע על ידי חברת הבת Land Pride מתאים בהחלט לטרקטורים הקטנים והקומפקטיים יחסית של קובוטה, ומאז 2007 קיים שיתוף פעולה בין שתי היצרניות (Land Pride וקובוטה) בשיווק ובמכירות, המוגדר כמוצלח ופורה.
מזרעה קומפקטית מתוצרת Land Pride

מזרעה קומפקטית מתוצרת Land Pride


בקובוטה מסבירים את המהלך כפועל יוצא מתובנות שאספו וריכזו מהשוק הצפון אמריקאי, בעיקר זה הקנדי; "משיתוף הפעולה עם Land Pride למדנו שהציוד שלה מתאים ביותר לטרקטורים שלנו, ומאפשר השלמת ההיצע עבור הלקוח – הכל תחת קורת גג אחת", מספר מנכ"ל קובוטה בקנדה, בוב היקיי. "רכישת Great Plains – בכלל זה גם את החברה-בת Land Pride – תחזק עוד יותר את יכולתנו להעניק ליין שלם של ציוד איכותי ללקוחותינו ותאפשר את המשך הצמיחה האסטרטגית של קובוטה בשווקים חדשים". לדבריו, רבים מהסוכנים, המפיצים והלקוחות של קובוטה בצפון אמריקה ובקנדה מצאו את הציוד של Land Pride כאיכותי ביותר וכמתאים לעבודה עם הטרקטורים של קובוטה.
רכישת Great Plains מצטרפת לרכישת קוורנלנד הנורבגית על ידי קובוטה ב-2012 – יצרנית מובילה בתחום המיכון החקלאי שאוחזת גם ברשת מפיצים חזקה – בעיקר באירופה. יש לציין כי ל-Great Plains מפעל ייצור עבור השוק האירופאי, ב-Sleaford, אנגליה.