Massey Ferguson MF Delta 9380 tracked version
,

מערכות זחלים לקומביין פרגוסון

Massey Ferguson  MF Delta 9380 tracked version

Massey Ferguson MF Delta 9380 tracked version


מסי פרגוסון תציע גרסת זחלים לקומביין הגדול מתוצרתה. מדובר במסי פרגוסון Delta 9380 שהושק בגרסתו העדכנית בסוף 2013 כחלק מסדרה 'דלתא' החדשה. היתרונות המוצעים על ידי מערכות זחלים – הן אצל קומביינים לתבואות והן לתחמיץ – בכל סוגי האדמה, בכל הקשור לדחיסת קרקע מופחתת וכושר עבירות משופר, המאפשר אף עבודה בתנאי לחות גבוהים ובוץ, הובילו להיצע גדול של ציוד After Market בתחום. למרות העלות הגבוהה מחליפים יותר ויותר חקלאים באירופה ובארה"ב את הגלגלים הקדמיים בקומביין שלהם במערכות זחלים, והיצרניות מצידן מגיבות בהתאם ומציעות מערכות 'מקוריות', מן המדף – למרות שלרוב ה"מקוריות" היא בצבע ובשם, כאשר מדובר באותן היצרניות המציעות מערכות כתוספת, המייצרות עבור חברות כמו מסי פרגוסון, קייס, ג'ון דיר וכיו"ב.
בשלב ראשון יוצע הקומביין הגדול (מיכל גרעינים בנפח 12.5 מ"ק ומנוע 7 (שבעה!) צילינדרים המייצר כמעט 500 כ"ס) עם שולחן 30 רגל (כ-9.2 מ') מדגם ה-Powerflow של היצרנית.
Massey Ferguson MF Delta 9380 tracked version

Massey Ferguson MF Delta 9380 tracked version


הקומביין הגדול יצויד במערכות זחלים ATRAK של מסי פרגוסון הבנויה באופן המעביר את משקל הקומביין דרך הגלגל המניע אל שני גלגלים גדולים יותר בבסיס וארבעה גלגלים קטנים הנתונים ביניהם. במסי פרגוסון מציינים כי מערכת הזחלים החדשה תוכננה במיוחד לשרת על קומביינים והיא בנויה לעמוד בתנאי קיצון מסוגים שונים – החל בהעברת כוח בעליות או ירידות, עמידה בשיפועי צד, יכולת התמודדות עם בוץ ומים ונוחות בתחזוקה ובטיפולים השוטפים. המערכת כוללת בולמי זעזועים אינטגראליים העוזרים בספיגת מכות ובהעברת כוח חלקה ורציפה אל הקרקע, כמו גם בשיכוך המכות והרעידות המגיעות מהקרקע אל הכלי, ואל גב המפעיל.
מערכות הזחלים ATRAK מוצעת עבור הקומביין MF 9380 החל מהשבועות הקרובים, בתוספת תשלום ובהזמנה מראש. יבואנית מסי פרגוסון לארץ היא חברת קומסקו.