מעמיס טלסקופי Manitou MT420 H
,

ההפתעה הקומפקטית של מאניטו

מעמיס טלסקופי Manitou MT420 H

מעמיס טלסקופי Manitou MT420 H


מאניטו חשפה אב טיפוס מעניין של מעמיס טלסקופי קומפקטי במיוחד שייצורו הסדרתי יחל בתחילת השנה הבאה (2017). מדובר בדגם חדש, כאמור, אך עם שם מוכר מההיסטוריה של מאניטו: MT 420 H. מומחית ציוד ההרמה הצרפתייה חשפה במסגרת תערוכת BAUMA 2016 את המעמיס הטלסקופי הקטן, כפרומו לקראת הייצור הסדרתי ופנייה הן לתחומי הבניין, התשתיות והלוגיסטיקה – אך כמובן שגם לשוק החקלאי, תחום בו בעיקר באירופה הופכת תצורת המעמיס הטלסקופי למצליחה ומבוקשת יותר ויותר. הסיבות לכך מגוונות אך עיקרן בשילוב בין יכולות ההרמה המרשימות המוצעות על ידי כלים אלו (בעיקר הודות לתצורת הזרוע הטלסקופית), לזריזות וליכולת התמרון גם בין ובתוך מבנים ולערך המוסף בדמות היכולת לגרור נגרר ואף לרתום מיכון חקלאי, ובכך להפוך את המעמיס הטלסקופי למעין טרקטור חקלאי מעבר ליכולותיו הייעודיות.
מאניטו לא חשפו מפרט מלא אך מהמעט שפורסם ניתן לקבל תמונה מרשימה עם סיבה לציפייה. גובה הקבינה הוא 190 ס"מ בלבד, הרוחב הכולל הוא פחות מ-150 ס"מ והאורך הוא 367 ס"מ בלבד. הוסיפו על כך היגוי כפול ותקבלו נוסחה זריזה ביותר.
למאניטו MT 420 H החדש כמובן הינע כפול ומערכת העברת כוח הידרוסטאטית. הכוח מגיע ממנוע קובוטה המייצר 49 כ"ס וביצועי ההרמה בהחלט מרשימים ביחס לגודל הכלי: גובה ההרמה מרבי הוא יותר מ-4.0 מ' וכושר ההרמה המרבי עומד על 2.0 טון.
הייצור והשיווק המסחריים של המאניטו MT 420 H צפוי להתחיל כאמור בתחילת 2017.