Energreen ILF S1500
, ,

מקצוען כיסוח התעלות הראשון בארץ

Energreen ILF S1500

Energreen ILF S1500

אתמול (12.4) נערכה השקה מקומית עם הדגמה למכסחת ייעודית לטיפול וכיסוח צידי דרכים, תעלות ניקוז, דפנות מאגרים, נחלים וכיו"ב. היבואנית היא חברת 'רץ גבעת עוז', המוכרת בעיקר ממוסך הטרקטורים והציוד החקלאי בשם זה, אשר החלה לייבא את הציוד המיוחד מהמותג האיטלקי Energreen. החברה בבעלות משפחתית עוסקת בייצור מכסחות ומרסקות בשלט רחוק, ציוד לפינוי שלג, ציוד מתחבר לתחזוקת דרכים ועשבייה ובחמישה דגמי מכסחות 'סלף' ייעודיות, המוצעות כל אחת בכמה גרסאות ובהתאמה ייעודית על פי בקשת הרוכש.
הכלי הראשון שהגיע לארץ הוא ה-ILF S1500 שכבר מצא רוכש (עלון עקרי, קבלן ריסוסים וכיסוח ממושב מדרך עוז). זאבי רף מ'רץ גבעת עוז', המארח והיבואן הסביר כי מדובר בכלי ראשון מסוגו בארץ אשר הודות לעובדה שתוכנן, פותח ויוצר למטרה ייעודית של תחזוקת צידי דרכים, גדות ומאגרים, הוא עושה זאת באופן היעיל ובעיקר – המהיר ביותר. נציג היצרן שהדגים בפנינו את יכולות הכלי טוען כי ל-ILF S1500 תפוקת עבודה כפולה ואף פי שלוש מטרקטור עם מכסחות ייעודיות המבצע אותן המשימות.

 

תצוגה של מגוון היישומים עם ה-Energreen ILF S1500:

במסגרת ההדגמה ניתן היה להתרשם בעיקר מהפעולה השקטה של הכלי, וזאת בעיקר הודות לשימוש נרחב בכוח הידראולי – כולל הפעלת המכסחת בקצה הזרוע, הממסרה ההידרוסטטית והמנוע (דוייץ 4.1 ליטר עם 135 כ"ס) השקט לכשעצמו, שכאן גם הוסתר מאחורי בידוד ראוי ובעת העבודה הוא פועל בסל"ד קבוע ונמוך למדי. ההינע כפול וכך גם ההיגוי, בדומה למוצע אצל מעמיסים טלסקופיים; ניתן לבחור בין היגוי קדמי, היגוי כפול נגדי והיגוי כפול לאותו הכיוון ("הליכת סרטן").

השוואה מול טרקטור:

לכלי אפשרות לריתום מכסחת קדמית כאשר הפעלתה נעשית באמצעות גל הינע חיצוני המקבל כוחות ממשאבה הידראולית המעבירה הספק מרבי של כ-90 כ"ס לשם כך. המכסחת/מרסקת הקדמית יכולה להגיע ממגוון יצרניות ובמגוון גלים. המכסחת המחוברת לקצה הזרוע היתה מתוצרת עצמית (של Energreen), המציעה מגוון רחב של מכסחות, מקצרות, מקדחים, מתעלים וציוד מיוחד נוסף למשימות לשמן מיועד ה- ILF S1500.
לזרוע יכולת ציפה אוטומטית שמשמעותה היעדר הצורך מצד המפעיל לעסוק בכל זמן העבודה בהרמה והורדת הזרוע בהתאם לתנאי הקרקע. בנוסף נחשפנו לאופן החכם בו התמודדו אנשי היצרנית עם בעיית האיזון ושיווי המשקל; מערכת שיכוך ייחודית בבסיס הזרוע עוזרת לשכך ולכך מכות וזעזועים, בכלל זה הרמה מהירה או הורדה מהירה עד לקצה מהלך הזרוע מבלי שהכלי יטולטל באופן חריג או בכלל. בנוסף מותקנת מצידו השמאלי של הכלי (הצד הנגדי לצד בו מחוברת הזרוע) מעין מגירה על מסילות המהווה למעשה משקולת. גם חופת הגלגל השמאלי-קדמי היא "זיוף"; מבט מקרוב יגלה שהיא אמנם נראית דומה לזו המותקנת מצד ימין, אך בפועל מדובר בלוח פלדה עבה השוקל 300 ק"ג. ממה שהודגם בפנינו ניתן היה בהחלט להתרשם מיציבות הכלי ותנוחות העבודה המגוונות אותן הוא מציע. בין היתר ראינו כיסוח סביב ערימת אבנים וגזע של עץ ברמת דיוק שמזכירה עבודה עם חרמש מנועי ידני.

Energreen ILF S1500

Energreen ILF S1500

ייחודית היא גם הקבינה (הממוזגת), הניתנת לצידוד חופשי עד לכדי 90 מעלות ביחס לכיוון התנועה. בכך מתאפשרת עמדת עבודה נוחה ועם שדה ראיה מצויין על איזור העבודה. צידוד הקבינה הצידה, בניצב לכלי, מאפשרת עבודה הן בנסיעה לפנים והן לאחור, מאחר ושדה הראיה לאחור הופך גלוי.
הגרסה הספציפית שהגיעה לארץ מצויידת בזרוע הארוכה ביותר בהיצע: 12 מטרים. ניתן להזמין את אותו הכלי גם עם זרועות באורך 8 או 10 מטרים, בקירוב. באירופה ציוד מקצועי כגון זה מהווה סטנדרט, בזמן שאצלנו הנושא עוד דורש התקדמות והתמקצעות. הכנסת ציוד מקצועי ייעודי ברמה אותה מציע ה-Energreen ILF S1500 יכניס לבטח רוח גבית לתחום הנמצא בהתפתחות וצמיחה, ויעודד הן קבלנים, הן מזמיני עבודה ואולי אף יבואנים נוספים לעלות דרגה בציוד בו הם משתמשים. לפחות על סמך הצהרות היבואן והיצרן מדובר בייתרון כלכלי מובהק, הודות ליעילות, לתפוקה ולעלויות בשורה התחתונה שהכלי החדש מציע. לקבלת פרטים נוספים ניתן לפנות לזאבי רף בטלפון 050-5349507 או בדוא"ל zeeviraf@gmail.com

Energreen ILF S1500

Energreen ILF S1500