מרסס Hagie
, ,

ג'ון דיר על הגובה

מרסס Hagie

מרסס Hagie


ג'ון דיר הודיעה על רכישת גרעין שליטה של Hagie Manufacturing האמריקאית, מומחית מובילה בתחום המרססים גבוהי-הגחון (high-clearance); במהלך זה ממשיכה ענקית המיכון החקלאי להעמיק אחיזתה בתחום הריסוס החקלאי, כאשר ההשתלטות על Hagie מרחיבה את פעילותה לתחומים חדשים עבורה, שרובו פונה לנדרשים לרסס גידולים חקלאיים בשלבי צמיחה מתקדמים או לפני קציר.
לג'ון דיר מרססי 'סלף' בהיצע (דוגמת ה-R4023 שהוצג לפני כשנה) אך בעלי מרווח גחון מרבי של כ-150 ס"מ; להארדי בהיצע מרססים עם מרווח הגחון הגבוה בשוק, המגיע לכדי קרוב ל-190 ס"מ. בג'ון דיר התקשו להתמודד מול מתחרות דוגמת קייס וניו הולנד, שהציעו מרססים המותאמים לגידולים גבוהים, כאשר המרססים מתוצרתה הוגבלו לגובה גידול מוגבל או לגידולים מסויימים בלבד. חקלאים שעסקו בגידולים גבוהים או הדורשים ריסוסים בשלב מתקדם של הצמיחה נאלצו לבצע ריסוסים באמצעות גורם חיצוני או שפשוט רכשו כלי מהמתחרים.
מרסס ג'ון דיר R4045

מרסס ג'ון דיר R4045


הן בג'ון דיר והן בהארדי לא דווחו לגבי אחזים ועלויות, אך מהידוע מובן כי רוב המניות בחברההועברו לידי ג'ון דיר, וכי לפחות במהלך השנה וחצי הקרובות לא ייראו שינויים בהיצע שתי היצרניות בתחום זה. מוצרי האגי ישווקו תחת שמם ועיצובם באמצעות סוכני ג'ון דיר. סביר מאוד להניח שבקרוב נראה חשיפה של ליין מרססי high-clearance הצבועים בירוק וצהוב, ככל הנראה כהרחבה לסדרה R המוצעת זה מכבר על ידי ג'ון דיר.