Urban MilkShuttle
, ,

המכונה להאכלת עגלים יונקים (וידאו)

Urban MilkShuttle

Urban MilkShuttle


חברת אלקטרוניקה תמיר מרמת ישי החלה לשווק את ה-MilkShuttle – מכונה המיועדת לעזור בחלוקת המזון לעגלים יונקים ברפתות. כמה דוגמאות של המוצר כבר יובאו לארץ לפי דרישה, ולאחר "תקופת הרצה" מודיעה החברה על תחילת הייבוא הסדיר. היצרנית היא Urban הגרמנייה המציעה ליין שלם של עגלות מזון לעגלים והמתמחה אך ורק בעגלים וצורכיהם: חלוקת מזון, ציוד וכלים ייעודיים, לולים ומחסות.
Urban MilkShuttle

Urban MilkShuttle


אורבן חשפה את ה-MilkShuttle כבר ב-2012 ומציעה מאז מגוון דגמים בגדלים שונים. הרעיון היה למצוא פתרון להקל על פעולת הזנת העגלים שנותרה מהמשימות המובהקות ברפת עד לימינו אותה נאלץ החקלאי לבצע באופן ידני. ברפתות גדולות מדובר לא פעם בהובלת עשרות רבות קילוגרמים – ומעבר לכך – של מיכל על גלגלים, פעולת הוצאת המזון וחלוקתו, גרירת העגלה המלאה והכבדה ולא פעם בשיפועים או על מצע חלקלק. באירופה, כאשר מצטרפים למשוואה שלג או קרח, העניינים מסובכים וקשים אף יותר. עם ה-MilkShuttle מובטח כי פעולת האכלת העגלים היונקים תהפוך לפשוטה, קלה, בטוחה וכפועל יוצא – מהירה ויעילה מהאופן בו מקובל לבצע פעולה זו בדרך כלל.
Urban MilkShuttle

Urban MilkShuttle


ה-MilkShuttle היא עגלה הכוללת 3 גלגלים גדולים, מיכל נירוסטה עם מערבל פנימי, משאבה וגופי חימום, סוללות ומנוע המניע את הגלגלים והמערבל. העגלה נוחה לתפעול ואינה דורשת כל מאמץ בדחיפתה או בגרירתה, והודות לגלגלים הגדולים היא מציעה יכולת עבירות טובה, בעיקר בטיפוס מעלות, במעבר על מצע שאינו סלול, מעבר מעל למדרגות או הפרשי גבהים ברצפה וכיו"ב. ה-MilkShuttle מוצעת ב-4 גדלים שונים – 100, 150, 200 או 250 ליטר – ומאפשרת ניהוג ושליטה באמצעות ידית הניתנת לכוונון לגובה הרצוי. צג דיגיטאלי מאפשר שליטה ובקרה של הטמפרטורה והערבול בדיוק ברמה הרצויה. המיכל האטום לגמרי מאפשר הובלת חלב או תחליפי חלב, הדורשים ערבול במהירויות שונות, אותן ניתן לברור דרך הצג הדיגיטאלי 700 או 1,400 סל"ד). צינור עם 'אקדח' בקצהו מאפשרים את הזרמת המזון לכלי השתייה של העגלים, כאשר ניתן לכוון את הכמות המדויקת היוצאת מהברז עם כל לחיצה.
על פי הצהרות החברה, חוסך השימוש ב-MilkShuttle כ-60% מזמן ההאכלה בהשוואה להאכלה ידנית, וזאת לפני החיסכון במאמץ הפיסי. לקבלת פרטים נוספים מיבואנית המוצר לארץ, לחצו כאן