מרסס Hardi ALPHA evo
,

Hardi מחדשת את ה-ALPHA evo

מרסס Hardi ALPHA evo

מרסס Hardi ALPHA evo


יצרנית ציוד הריסוס הדנית הארדי (Hardi) משיקה את הדור הבא של המרסס העצמאי ALPHA evo. בהודעה לעיתונות מוגדר המהלך כ"רענון מקיף" של המרסס הוותיק, אך כמות והיקף העדכונים והשינויים מזכים דגם זה בהגדרה "חדש"; בין יתר החידושים מדובר במנוע חדש, מיכל חדש וגדול יותר, מערכת שיכוך חדשה ומנגנון הרחבה והצרת מרווח סרנים חדש.
אל ההיצע שכלל עד כה גרסאות עם מיכלי ריסוס בנפח 3,500 ו-4,100 ליטר מצטרפת גרסה עם מיכל בנפח 5,000 ליטר. יחידת הכוח נותרת כפי שהיתה עד כה – מתוצרת דויץ עם 245 כ"ס, אך מדובר במנוע מעודכן ומתקדם יותר העומד בתקני Tier 4F. הארדי ימשיכו להציע את המרסס ALPHA evo עבור המדינות הרלוונטיות גם עם מנוע העומד בתקני Tier 3. מערכת ההינע ההידרוסטאטית נותרה ללא שינוי, עדיים עם שתי משאבות Sauer-Danfoss בנפח 115 סמ"ק כל אחת, אך המנועים המניעים בצמוד לגלגלים הוחלפו במתקדמים וחזקים יותר: התוצרת היא Poclain והנפח הוא 1,600 סמ"ק בגלגלים הקדמיים ו-2,500 סמ"ק באחוריים. החלפת המנועים בחזקים ומתקדמים יותר מאפשרת, על-פי הארדי, מהירות נסיעה מרבית של 40 קמ"ש, מהירות עבודה מרבית של 20 קמ"ש בתנאים רגילים ו-12 קמ"ש בתנאים קשים, והכל תוך סל"ד נמוך משמעותית של המנוע ביחס לדגם היוצא. המשמעות היא צריכת דלק ובלאי נמוכים יותר.
מרסס Hardi ALPHA evo

מרסס Hardi ALPHA evo


לטובת שיפור איכות ונוחות הנסיעה במהירויות גבוהות, קרי: בנסיעות מנהלתיות בין, אל ומהשטחים, הוחלפו בולמי הזעזועים בחדשים, על בסיס כריות אוויר. בהארדי מכנים את המערכת החדשה בשם AirRide ומדגישים כי כל יחידת הסרן הקדמית תוכננה ועוצבה מחדש בכדי לכלול את מנגנון השיכוך החדש, במטרה לאפשר תנודות בלתי תלויות של כל מתלה. מהלך המתלה צמח ל-18.5 ס"מ ובשורה התחתונה מובטחת נוחות נסיעה משופרת לאין ערוך בהשוואה למוכר מה-ALPHA evo עד כה. מאחור הוחלפו קפיצי הסליל בכריות אוויר, כאשר מעבר להחלפה זו לא בוצעו שינויים מבניים במתלים. מערכת מוטות ייצוב חדשים מבטיחים שיפור ביכולת היציבה בעבודה בשיפועי צד, מבטיחים בהארדי, כאשר בנוסף מוצעים חיישני איזון אוטומטיים, המבטיחים למנוע התהפכות או עבודה בשיפועים שהם מעבר למגבלות הכלי.
אחרון חביב בחידושים שבוצעו במרסס העצמאי ALPHA evo הוא מנגנון חדש של הרחבת והצרת מרווח הסרנים, המנגנון ההידראולי העדכני מאפשר קיבוע רוחב הכלי בטווח שבין 180 ל-280 ס"מ והניתן לביצוע בלחיצת כפתור. מרססי הארדי מיובאים לארץ על ידי חברת יעדים לשיווק מאשקלון.
מרסס Hardi ALPHA evo

מרסס Hardi ALPHA evo