מעמיס לרפתות Avant 520
,

בקרוב: רפתן קומפקטי וחשמלי מפינלנד

מעמיס לרפתות Avant 520

המעמיס הכל-חשמלי המיועד e5, יתבסס על המעמיסים הקומפקטיים העדכניים של אוואנט, מסדרה 500

יצרנית נושאי הכלים והמעמיסים הקומפקטיים הפינית Avant Tecno חשפה כי בכוונתה להשיק בקרוב כלי חשמלי בשם e5 שישמש כמעמיס קומפקטי או כנושא כלים וציוד. בכך מצטרפת החברה לוויידמן הגרמנייה (Weideman) שהשיקה באפריל בשנה שעברה (2015) את ה-eHoftrac שלה, שהפך למעמיס האופני הכל-חשמלי הראשון בשוק.

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש – לחצו על התמונה!

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש – לחצו על התמונה!

הדרישה ההולכת וגוברת מחד, מצד סגמנטים שונים בשוק לציוד נקי, נטול רעש וזיהום, ומאידך התפתחות הטכנולוגיה סביב להינע החשמלי ולמצברים הופכת את המעמיס הכל חשמלי למוצר נגיש והגיוני מכל ההיבטים – גם כלכלי – וזו ככל הנראה הסיבה לכניסת יצרנית נוספת לתחום. מן הסתם היצע זה עוד ילך ויגדל בשנים הקרובות.

מעמיס לרפתות Avant 520

אוואנט e5 המיועד יפנה לכל הסגמנטים בהם פעולה שקטה ונטולת זיהום אוויר מהווה ייתרון

אוואנט טכנו תחשוף במהלך תערוכת Bauma המתוכננת להיערך בחודש הבא במינכן את ה-e5 כקונספט, קרי: רכב ניסיוני טרום-ייצור המצביע על הכיוון והמטרה. בשלב זה ידוע כי כבסיס תשמש פלטפורמת המעמיסים הקומפקטיים של היצרנית מסדרה 500 כך שניתן לצפות לכלי דומה בממדים ובעיצוב (התמונות כאן הן של דגמי סדרה 500 העדכנית). ברור עוד כי מגון הציוד המיוחד המוצע על ידי אוואנט טכנו עבור הכלים שלהם יתאים גם לשימוש עם ה-e5. עם המעמיס החשמלי החדש תפנה היצרנית לכל הסגמנטים בהם יש אילוצי רעש וזיהום אוויר, או שמעדיפים לעבוד עם כלי המציע תכונות אלו. בתוך כך ניתן למנות שירותים מוניציפליים, תחזוקתיים, גינון ובנייה הפועלים בסביבה אורבנית; בתי חולים, מפעלים או מחסנים גדלים בהם נדרש ציוד לעבודה הן מחוץ והן בתוך המבנים וכמובן – המגזר החקלאי; בכל עבודה לצד בעלי חיים ומן הסתם גם בתוך מבנים סגורים או סגורים למחצה (רפתות, דירים, אורוות וכיו"ב) מהווה הינע חשמלי נקי וללא פליטת גזים רעילים יתרון ברור.

מעמיס לרפתות Avant 520

כמו דגמי היצרנית העדכניים כך יתאימו גם ל-e5 המיועד מגוון ציוד וכלים המוצעים על ידי אוואנט

סוגי עבודה דנן מתאפיינים על פי רוב במחזורי פעולה קצרים יחסית, כך שההבטחה לעבודה אינטנסיבית בעומס מלא של כשעה, שעה וחצי עד 4 שעות עבודה בעומס ממוצע ועד 5 שעות עבודה רציפה בעומס נמוך כפי שמבטיחים אנשי Avant Tecno נשמעת בהחלט ריאליים ויעילים. כזמן טעינה משוער מציינים כ-5 שעות לטעינה מלאה וכ-3 שעות לטעינת 80% מהמצברים, בהטענה ביתית.
על פי המידע שכבר פורסם, יצוייד ה-e5 בשני מנועים: מנוע 6kW להינע הכלי ומנוע 2kW להפעלת המערכת ההידראולית. הספיקה ההידראולית תעמוד על 30 ליטר/דקה, מה שלטענת אנשי היצרנית מספיק בכדי לעבוד עם מגוון הציוד המקורי של אוואנט, בכלל זה אף עם פטיש הידראולי, מטאטא ועוד. יבואנית אוואנט טכנו לארץ היא חברת בוקמן ישראל.