טרקטור ניו הולנד T5 Tier 4B
,

ניו הולנד T5 מחודש ל-2016

טרקטור ניו הולנד T5 Tier 4B

טרקטור ניו הולנד T5 Tier 4B


ניו הולנד האמריקאית במקור (כיום בבעלות פיאט האיטלקייה) משיקה את מהדורת 2016 המעודכנת והמשופרת של הטרקטורים הבינוניים הרב תכליתיים שלה מסדרה T5. סדרה T5 היא הרחבה והמגוונת בהיצע הטרקטורים מבית ניו הולנד; מדובר בטרקטורים בינוניים בהספקם ובגודלם המיועדים לשמש 'סוס עבודה' עיקרי במשקים קטנים ובינוניים ומציעים וורסטיליות רבה הודות להתאמתם למגוון רחב של משימות.
טרקטור ניו הולנד T5 Tier 4B

טרקטור ניו הולנד T5 Tier 4B


מנועי הטרקטורים החדשים עומדים מעתה בתקני Tier 4B, פולטים פחות מזהמים, מציעים שיפור קל בהספק ובמומנט בעיקר – מבטיחים חיסכון משמעותי בצריכת הדלק, למרות שאנשי היצרנית לא פרסמו נתונים ומספרים בסעיף זה.
ההיצע במעמד השקת הסדרה המחודשת כולל 2 דגמים, כשלב ראשון. ניו הולנד T5.110 וניו הולנד T5.120 מצוידים במנועי FPT (פיאט תעשייתי) 4-צילינדריים בנפח 3.4 ליטר המייצרים 107 ו-117 כ"ס בהתאמה. מדובר במנועים דומים למנועים המוכרים זה מכבר בסדרה זו, אך לאחר עדכונים ושיפורים נדרשים בכדי לעמוד בתקנים החדשים. למנועים אלו מערכת הזרקה בלחץ גבוה במסילה משותפת ומחשב ניהול מנוע חדש כאשר כפועל יוצא – בנוסף לחיסכון כאמור בצריכת הדלק – מובטחת עקומת מומנט שטוחה מבעבר עם עלייה של עד 24% במומנט הזמין, כאשר המשמעות בפועל היא כוח זמין בטווח עבודה רחב יותר ותגובת מצערת מהירה וחלקה יותר. נתונים אלו מתיימרים להבטיח שיפור לא רק בעלויות אלא גם בהתנהגות, בנוחות עבור המפעיל וביעילות בעבודה.
טרקטור ניו הולנד T5 Tier 4B

טרקטור ניו הולנד T5 Tier 4B


יתר השינויים בטרקטורים החדשים מסדרה T5 הנם מינוריים, וכוללים טיפול קוסמטי חיצוני המקרב את המראה למוכר בסדרות העדכניות הגדולות יותר של ניו הולנד – ניו הולנד T6, T7 ו-T8.
במסגרת עדכוני העיצוב קיבלו הטרקטורים המחודשים ל-2016 מסדרה T5 גם יחידות תאורה חדשות בחזית, ועל טהרת טכנולוגיית ה-LED. בניו הולנד טוענים כי פנסים חדשים אלו צורכים הרבה פחות אנרגייה ויוצרים הרבה פחות חום מהפנסים הקונבנציונאליים שהוצעו בסדרה זו עד כה – במקביל לעוצמת אור הגבוהה בלא פחות מ-177%.
עוד שופר הסרן הקדמי המשוכך המוצע כאופציה, המתיימר להציע טכנולוגיה ושיטות בנייה והרכבה הלקוחות מהסדרות הגדולות יותר של היצרנית, כמובן עם הבטחה לנוחות משופרת ועמידה טובה יותר בדרישות העבודה, בעיקר במצבי עומס גבוהים.
חדשה היא גם האופציה לקבל תיבת הילוכים AutoShift עם שני מצבי עבודה חדשים: Auto Transport ו-Auto Field המיועדים לעבודה בעומס נמוך ובמהירות גבוהה ולעבודה בעומס גבוה ובמהירות נמוכה, בהתאמה. בניו הולנד טוענים כי האופציה החדשה מיישמת חלוקה ותכנון פנימי חדש של תיבות ההילוכים ומתיימרת להציע יעילות גבוהה יותר, נוחות רבה יותר במעבר בין המצבים ואמינות גבוהה יותר לאורך זמן.
טרקטור ניו הולנד T5 Tier 4B

טרקטור ניו הולנד T5 Tier 4B