טרקטור לנדיני סדרה 7
טרקטור לנדיני

טרקטור לנדיני מסדרה 6 וסדרה 7 החדשה

לנדיני האיטלקייה משיקה גרסאות חדשות לסדרות הטרקטורים 6 ו-7; מדובר במנועים מעודכנים (T4i), בהוספת מנוע חדש, ובשתי תיבות הילוכים חדשות. כשנתיים לאחר השקת סדרה 6 וסדרה 7 העדכניות של לנדיני משיקה היצרנית סדרות מרועננות, משופרות ומורחבות, הכוללות גרסאות מקצה שיפורים ושדרוגים הנובעים לא במעט בתוצאות עבודה ממשוכת אצל לקוחות, היזון חוזר לגבי נושאים הדורשים שיפור ועדכון ורענון ההיצע במטרה להותירו תחרותי ואטרקטיבי.

לנדיני סדרה 7 עם תיבת V-Shift

לנדיני סדרה 7 עם תיבת V-Shift

לנדיני מציעה את הטרקטורים הבינוניים בהספקם עם שתי אופציות של תיבות הילוכים: Roboshift – הכוללת 24 הילוכים קדמיים ו-24 אחוריים, מחולקים ל-6 קבוצות – ו-V-Shift, גיר רציף. תיבת ה-Roboshift מוצעת כאופציה גם עם פעמיים 40 הילוכים (40F/40R), הכוללים הילוכי זחילה. שתי תיבות ההילוכים מאפשרות מהירות נסיעה מרבית של 40 קמ"ש כסטנדרט, ו-50 קמ"ש כאופציה אותה יש להזמין מראש.
הגיר הרציף מיוצר ומסופק על ידי ZF הגרמנייה והוא כולל 4 קבוצות מהירות, כולן מתחילות במהירות זחילה של 50 מטרים לשעה: עד 3.0 קמ"ש; עד 12.0 קמ"ש; עד 21.0 קמ"ש ועד 40.0 או 50.0 קמ"ש. באופציה המהירה יותר מתאפשרת מהירות של 40 קמ"ש בסל"ד נמוך משמעותית מבתיבה המוגבלת ל-40 קמ"ש מרביים, ובכך מוצע חיסכון משמעותי בצריכת הדלק – נתון חשוב בעיקר לנדרשים לעבודה מרובה בעומס נמוך, ובמהירויות נסיעה גבוהות (כגון הובלה על הכביש, גיבוב וכד'). כל הטרקטורים החדשים מוצעים עם 4 מהירויות PTO לבחירה: 540, 540E, 1000 ו-1000E.

 

הנה הדגמים המעודכנים מהסדרות 6 ו-7:
לנדיני 6-145: מנוע FPT 4-צילינדרי בנפח 4.5 ליטר, הספק מרבי: 143 כ"ס
לנדיני 6-160: מנוע FPT 4-צילינדרי בנפח 4.5 ליטר, הספק מרבי: 160 כ"ס
לנדיני 6-175: מנוע FPT 4-צילינדרי בנפח 4.5 ליטר, הספק מרבי: 176 כ"ס
לנדיני 7-160: מנוע FPT 6-צילינדרי בנפח 6.7 ליטר, הספק מרבי: 160 כ"ס
לנדיני 7-175: מנוע FPT 6-צילינדרי בנפח 6.7 ליטר, הספק מרבי: 175 כ"ס
לנדיני 7-190: מנוע FPT 6-צילינדרי בנפח 6.7 ליטר, הספק מרבי: 192 כ"ס
לנדיני 7-215: מנוע FPT 6-צילינדרי בנפח 6.7 ליטר, הספק מרבי: 212 כ"ס

טרקטור לנדיני 7-160

טרקטור לנדיני 7-160

אבל, החידוש המשמעותי ביותר להיצע העדכני הוא מנוע ה-6 צילינדרים החדש המוצע עם 160 כ"ס, הספק זהה להספק מנוע ה-4 צילינדרים הוותיק יותר בהיצע מבית FPT (פיאט), אותו מציעה לנדיני במקביל. בין יצרניות הטרקטורים כיום, בראשן האירופאיות, מתנהל ויכוח מתארך ומעמיק לגבי התצורה הנכונה והמוצלחת יותר להציע מנוע בגזרת ה-150-160 כ"ס. בלנדיני פתרו את הבעיה לעת עתה בכך שבפני הלקוח עומדות שתי האופציות לבחירה: מנוע 4-צילינדרים בנפח 4.5 ליטר ב-6-160 או מנוע 6-צילינדרים בנפח 6.7 ליטר ב-7-160. שניהם בעלי הספק מרבי זהה, העומד כאמור על 160 כ"ס.

טרקטור לנדיני 7-160 עם תיבת Roboshift

טרקטור לנדיני 7-160 עם תיבת Roboshift

לקוח שיעדיף את הלנדיני 7-160 על פני ה-6-160 יצטרך לקחת בחשבון שעם משקל עבודה של 6,550 ק"ג מדובר בתוספת של כ-800 ק"ג בהשוואה למשקל ה-6-160, אך בתמורה יקבל גם בסיס גלגלים הארוך ב-150 מ"מ (2,750 מ"מ בסה"כ).
לנדיני החלה לשווק זה מכבר את הסדרות החדשות העדכניות, כאשר היא מודיעה במקביל כי במהלך הרבעון הראשון של 2017 יוצעו טרקטורים אלו עם מנועים המותאמים לתקני 4/Tier 4 Final העדכניים ביותר.

טרקטור לנדיני 7-160 עם תיבת Roboshift

טרקטור לנדיני 7-160 עם תיבת Roboshift