Jeep Unlimited pickup
,

זה רשמי: ג'יפ תייצר טנדר!

Jeep Unlimited pickup

גרסת רעיון לג'יפ טנדר – אחת מני רבות שלא הבשילה לכדי ייצור סדרתי. בקרוב זה יהפוך למציאות

לפני מספר חודשים חשפנו כאן על כוונות מצד יצרנית רכבי השטח האמריקאית ג'יפ (Jeep) לחזור ולייצר טנדר; הג'יפ-טנדר האחרון ירד את פס הייצר ב-1992 (היה זה Jeep Comanche) ומאז לא הציעה ג'יפ רכב עם תא מטען פתוח. הגי'פ האמיתי, הקשוח, בתצורה הקלאסית המוכרת שהוצע כטנדר – ה-CJ8 – יוצר עד 1985, כך שאם בוחנים את ההיסטוריה של המותג, ניתן לומר שטנדר קשוח אמיתי לא מוצע על ידי ג'יפ מזה למעלה מ-30 שנים. מסתבר, כפי שגם קברניטי ג'יפ יודעים זה מכבר, שהגעגועים לטנדר הקשוח בעל הצורה הקלאסית והכה מוכרת לא פחתו, נהפוכהו, ועם כל השקת מכונית תצוגה, מהדורה מיוחדת מבית סדנה כזו או אחרת או סתם העלאת הנושא בתקשורת שב ועולה גל נוסטלגיה עם דרישה מצד המכורים לנושא לחזור ולהציע את הג'יפ האמיתי, הרנגלר ד'היום, גם בגרסת טנדר.

Jeep Unlimited pickup

הקונספט Jeep JK8 Independence pickup יכול להצביע על המראה הכללי של הטנדר המיועד של ג'יפ, שיתבסס כמוהו על הרנגלר, אך מהדור הבא. פוזה ויכולת שטח של ממש מובטחות

ואכן, מעכשיו זה רשמי: ג'יפ תייצר טנדר על בסיס הרנגלר הבא, והוא יוצא כדגם 2018, מה שאומר שלכל המאוחר כבר בתחילת השנה הבאה (2017) נראה גרסה מוכנה לייצור. "ג'יפ תייצר גרסת pickup שתתבסס על הדור הבא של הרנגלר" הודיע הבוס של חטיבת ג'יפ (השייכת כיום לקונצרן פיאט האיטלקי) מייק מנלי; "סרג'יו (Sergio Marchionne, יו"ר פיאט; ד.ש.) ואני עובדים יחד ובאינטנסיביות על התוכניות של ג'יפ לעתיד ובכלל זה כמובן היצע הדגמים המתוכנן, כאשר מסתבר ששנינו מתלהבים ומאמינים באותה המידה בפוטנציאל של טנדר על בסיס הרנגלר. מבחינתי גרסת טנדר לג'יפ הקשוח מהווה חלק היסטורי טבעי בהיצע ג'יפ", הוא מסכם. גם מרצ'יונה עצמו חיזק את דברי הבוס של ג'יפ בהודיעו כי הטנדר המיועד ייוצר במפעל ג'יפ שבטולדו באוהיו, בפס ייצור משלו לצד יתר דגמי הרנגלר הבא.

Sergio Marchionne

סרג'יו מרקיונה, יו"ר פיאט – הבעלים של ג'יפ: "יהיה טנדר על בסיס הרנגלר הבא, והוא ייוצר לצד יתר גרסאות הרנגלר במפעל ג'יפ בטולדו, אוהיו"

כאמור, במהלך השנים "השתעשעו" בג'יפ לא פעם סביב רעיון הטנדר הקשוח על בסיס הרנגלר (ממשיך דרכם של דגמי ה-CJ הותיקים) וכמה וכמה דגמי רעיון (קונספט) הושקו והוצגו בהזדמנויות שונות. בכל פעם הובילו תגובות הציבור הנלהבות, כמו גם של התקשורת, לגל שמועות על כוונת ג'יפ להציע 'רנגלר-טנדר' בקרוב, אך עד עתה לא יצאה שום הודעה רשמית מצד ג'יפ בנושא. מן הסתם בג'יפ הבינו שגרסת טנדר קשוחה לא רק תמצא די והותר קונים, אלא תוסיף ותחזק את התדמית הקרבית והקשוחה של המותג שהפך שם גנרי לרכב שטח, וסיבות אלו יחד הובילו לבשורה שלבטח תשמח לא מעט חובבי שטח בכלל, וחובבי המותג ג'יפ בפרט.
נמתין בסבלנות לאב-הטיפוס הראשון שיוצג, כאשר סביר להניח שנראה כזה עוד במהלך שנה זו.