CLAAS ICT - Implement Controls Tractor

CLAAS ICT - Implement Controls Tractor

CLAAS ICT – Implement Controls Tractor


קלאאס הגרמנייה מאמינה כי הגיע הזמן שהגזר יקום על הגנן, או במילים אחרות: שהציוד החקלאי הרתום או הנגרר ישלוט בטרקטור המניע והגורר אותו, ולא להיפך. הגישה ההולכת וצוברת אוהדים בקרב יצרניות הציוד החקלאי והטרקטורים בעולם, לפיה הגורם החשוב הוא הציוד העוסק במלאכה (מכבש חבילות, עוטף חבילות, קומביינים למיניהם ועוד) ולאו דווקא הכוח המניע אותו (קרי: הטרקטור) הופכת למעניינת ורלוונטית מתמיד. לא מזמן היתה זו קייס האמריקאית (באמצעות שלוחתה באירופה) שהציגה את הקייס אופטום החדש שלראשונה הוצג כ"טרקטור שתוכנן בהתאם לציוד אותו עליו להפעיל". גישה זו שונה ממה שהורגלנו אליו במשך שנים, של ייצור טרקטורים – בד"כ לייעודים שונים ובקבוצות הספק/משקל שונות – ובעקבותיו ייצור ותכנון הציוד החקלאי הנגרר/מופעל על ידם.
בקלאאס הלכו זה מכבר צעד נוסף בכיוון כאשר השיקו לראשונה מערכת המכונה ICT CRUISE PILOT עבור מכבש החבילות Quadrant 3400, ועתה מוצג עדכון של המערכת – ICT = קיצור של Implement Controls Tractor, "ציוד שולט בטרקטור" – המותאם לסדרת עגלות איסוף הירק Cargos.
CLAAS ICT - Implement Controls Tractor

CLAAS ICT – Implement Controls Tractor


העיקרון פשוט: המערכת כוללת חלק המותקן על הציוד הנגרר (עגלה, במקרה זה) וחלק המותקן על הטרקטור, כאשר שני החלקים מחוברים זה לזה וכוללים חיישנים המנתרים מהירות נסיעה, סיבובי מנוע, תפוקה ועוד בכל רגע נתון. ברגע שהמפעיל מכניס את המערכת לפעולה היא קובעת את מהירות הנסיעה של הטרקטור, בהתאם למהירות האיסוף של הירק וקצב מילוי העגלה, במטרה לאפשר פעולה אידיאלית בשילוב שבין תפוקה להוצאת אנרגיה. המפעיל קובע את הקצב הרצוי לאיסוף הירק – בהתאם לאורך, לריכוז, למשקל ולסוג הירק, ואז מערכת ה-ICT CRUISE PILOT מווסתת אוטומטית את מהירות הנסיעה של כלל המערכת – הטרקטור והעגלה הרתומה אליו. למעשה דואגת המערכת לפעולה אידיאלית של הטרקטור, מבחינת סל"ד מנוע, מהירות, הילוך וכיו"ב – בהתאם לתנאים בשטח, ובאופן אוטומטי. בכך משוחרר המפעיל מהניהוג ותפעול הטרקטור ויכול לווסת או "לשחק" עם עבודת ה'פיק-אפ' ולהתרכז בו, במטרה לאפשר איסוף יעיל ומהיר ככל הניתן.