טרקטור למטעים Goldoni Q-110
,

גולדוני עוברת ידיים – פרטים נוספים

טרקטור למטעים Goldoni Q-110

טרקטור למטעים Goldoni Q-110

ב-24 לדצמבר 2015 נסגרה רשמית עסקת רכישת יצרנית הטרקטורים והמיכון החקלאי האיטלקייה גולדוני (Goldoni) על ידיLovol Arbos Group SpA, חוד החנית של קונצרן פוטון הסיני בפלישה לאירופה, במטרה לייצר טרקטורים ומיכון חקלאיים תחרותיים למערב (ראו הידיעה אודות החייאת המותג Lovol Arbos). הצלחנו להביא אליכם מידע ראשוני בדבר רכישת גולדוני כ-10 ימים קודם להודעה הרשמית ועתה, מספר שבועות מאוחר יותר, מתפרסמים פרטים מלאים בדבר העסקה, ומהם ניתן ללמוד אודות תוכניות הסינים באירופה ומה צפוי למותג גולדוני בהמשך.
גולדוני לא נרכשה סתם כך, ולמעשה בזמן הרכישה הוכרזה החברה – בפעם השישית בתולדותיה – כפושטת רגל. למרות קריסתה הפיננסית משחקים ההיסטוריה הארוכה של המותג (הוקם ב-1926) ומגוון הציוד החקלאי שיוצר על ידי החברה לזכותה, ושמו הטוב של המותג נשמר עד היום. בנוסף, לגולדוני מפעל מתקדם בשטח 130 דומם, 65 מהם מקורים, בקרבת העיר מודנה, מה שבהחלט יכול לעזור לחברה חדשה המעוניינת להתחיל לייצר באיטליה.
Lovol Arbos Group SpA היא חברה-בת של Lovol Heavy Industry Ltd, מיצרניות המיכון החקלאי והטרקטורים הגדולות בסין, השייכת לקבוצת פוטון. ללובול נתח שוק של כ-40% ממכירות הטרקטורים בסין, כ-32% ממכירות הקומביינים שם והיא גלגלה מחזור מכירות של כ-3.3 מיליארד דולר ב-2015. החברה מעסיקה כ-16,000 עובדים. גולדוני נרכשה במלואה על ידי Lovol Arbos Group SpA השייכת בתורה במלואה ל-Lovol Heavy Industry Ltd.

Arbos Lineup

הליין המלא המתוכנן על ידי Lovol Arbos עד 2017, מימין לשמאל: טרקטורים מסדרה 5000, 6000 ו-7000, וקומביין מסדרה C5200

הצעד הראשון בדרך לרכישה מלאה של גולדוני אירע כבר בנובמבר כאשר Lovol Arbos העבירה הלוואת גישור לגולדוני, בכדי שזו האחרונה תחל בהליך שדרוג, הרחבה ושיפור פסיי הייצור במפעלה, בין היתר מתוך כוונה ש-Lovol Arbos ייצרו לפחות חלק מהטרקטורים שלהם בעתיד אצל גולדוני. צעד זה לא פורסם בשעתו, כחלק מהסתרת קיומו של מו"מ סביב רכישת גולדוני, והוא מתפרסם עתה עם פרטים נוספים. Lovol Arbos טוענת שכבר במהלך חודש זה (ינואר 2016) יחל פס הייצור לפעול במלוא התפוקה – תחילה עם המשך ייצור טרקטורים, כלי הרכב המיוחדים והטרקטורים החד-סרניים של גולדוני. המשך התוכנית תכלול הזרמת כספים נוספים במטרה להרגיע את העובדים, הסוכנים והספקים של גולדוני ולשלם חובות. בשלב הבא "יתבסס עתידו של המותג גולדוני", כהגדרת אנדראה בדוסטי, מנכ"ל Lovol Arbos Group SpA ולמעשה בעל הבית החדש של גולדוני (תחת החברה-האם הסינית, כמובן…). בכוונת Lovol Arbos לחזק ולהרחיב את שם המותג והיצע הכלים של גולדוני, כאשר המשמעות מבחינת המותג היא שלא רק שלא ייעלם, אלא מתוכנן לו עתיד ורוד יותר מעברו. בהודעה לעיתונות לא פורטו המהלכים הצפויים, מעבר ל"חיזוק המותג, הרחבה וריענון משמעותיים של היצע הדגמים שלו". השלב השלישי שפורסם במסגרת התוכנית העסקית התלת-שנתית לגבי גולדוני מלמד כי שני המותגים – גולדוני ולובול ארבוס – יעברו מיתוג מחדש, שדרוג פסי הייצור, התייעלות מקיפה, וחיזוק הקשר והרחבת מספר הסוכנים ברחבי העולם, מתוך כוונה להפוך את גולדוני למותג בי"ל יותר מכפי שהוא כיום, כיצרן הפעיל בעיקר באיטליה.
Lovol Arbos החלה את הליך חדירתה לאיטליה – מתוך כוונה לפלוש לכלל השוק האירופאים עוד ב-2011, עם ההשקעות הראשונות במדינה. במהלך חמש השנים מאז הקימה החברה האיטלקית-סינית החדשה מרכז פיתוח מתקדם שכבר הספיק להיות מעורב בפיתוח הליין העדכני של Lovol Arbos, רכשה את יצרנית המזרעות האיטלקייה MaterMacc SpA ועתה כאמור מושלם הליך רכישת יצרנית הטרקטורים החקלאיים Goldoni SpA.