McCormick X4C
McCormick X4C

טרקטור McCormick X4C החדש. מוצע עם הינע כפול או אחורי בלבד וקבינה חדשה לגמרי

יצרנית הטרקטורים האיטלקייה מק'קורמיק (McCormick), כיום חלק מקבוצת ARGO SpA, משיקה סדרת טרקטורים רב-תכליתיים חדשה בשם X4C. סדרה זו כוללת בשלב ההשקה 4 גרסאות, בטווחי ההספק שבין 64 ל-76 כ"ס, והמוצעים עם הינע אחורי בלבד או הינע כפול. ההיצע כולל את הגרסאות הבאות: מק'קורמיק X4.20C עם 64 כ"ס; מק'קורמיק X4.30C עם 69 כ"ס; מק'קורמיק X4.35C עם 75 כ"ס ומק'קורמיק X4.40C עם 76 כ"ס. בכולם משרת מנוע דויץ עדכני, למעט ב-X4.35C המונע באמצעות מנוע פרקינס.
טרקטורים חדשים אלו הופכים לקטנים בהיצע הטרקטורים הסטנדרטיים אצל מק'קורמיק, כאשר רק הטרקטורים מהסדרות GM הקומפקטית ו-F המיועדת לעבודות בכרמים ומטעים קטנים מהם. אלו כלים המיועדים לעבוד במשקים מעורבים קטנים ובינוניים, ולהתאים למגוון רחב של משימות – החל בעבודות בשדה ועד למשימות עם כף קדמית, ברפת או באסם. "הטרקטורים החדשים מסדרה X4C תוכננו לסוגי עבודה שאינם דורשים כוח רב, אך דורשים ממדים קומפקטיים, משקל קל ונוחות גבוהה עבור המפעיל", מדגשי במעמד ההשקה פול וייד, מנהל המוצר במק'קורמיק.

McCormick X4C

McCormick X4C

ואכן, גאוותה הגדולה של היצרנית הוא בתא המפעיל החדש המוצע עבור סדרה זו כאשר במק'קורמיק טוענים כי מדובר בפיתוח – ארוך ומקיף – עצמי במיוחד עבור סדרה זו ודרישות הלקוחות אליה היא פונה. "זה היה אתגר לא פשוט לתכנן ולייצר קבינה שתתאים מחד לממדים הקומפקטיים של הטרקטור, ותציע מאידך מרווח נדיב, חלל עבודה נוח עבור המפעיל ושדה ראיה מעולה" מציין פול וייד. "נראה כי המהנדסים שלנו הצליחו בכך". תכנון חופת מנוע צרה במיוחד יחד עם רצפת תא מפעיל נמוכה אפשרו משיכת השמשה הקדמית עמוק וכלפי מטה ליצירת חלון גדול במיוחד. הדלתות הן בגודל נדיב במיוחד אף הן, להקלת הכניסה והיציאה והן נטולות כל קורות רוחב לחיזוק, המפריעות לשדה הראיה. בתוך תא המפעיל מובטח סידור מתגים וידיות נוח וקל במיוחד לתפעול, עם קונסולה ימנית המוטית לכיוון המפעיל. מחשבה הושקעה גם במיקום מסנני האוויר של הקבינה, שמוקמו כאן לא בגג כמקובל, אלא בתוך קורות תא המפעיל האחוריות, מה שמותיר גג שטוח ומאפשר חיסכון בגובה הכולל ומקל על הגישה אל המסננים לצורך טיפול; הגובה הכולל של הטרקטורים מסדרה X4C הוא רק במעט מעבר ל-2.4 מ' עם צמיגים במידה 420/85R30 מאחור.

McCormick X4C

McCormick X4C

כאמור, הטרקטורים החדשים מסדרה X4C מוצעים עם הינע 2×4 או 4×4 לבחירה, תיבות הילוכים 12×12 או 16×16 עם הילוכי זחילה, synchro או power shuttle. המשאבה ההידראולית מציעה ספיקה מרבית של 49 ליטר/ד' לטובת הזרועות האחוריות (כושר הרמה מרבי של 2,700 או 3,400 ק"ג לבחירה) עם משאבה נוספת, נפרדת, האחראית על ההיגוי ולה ספיקה מרבית של 28 ליטר/ד'.