DJI Agras MG-1

DJI Agras MG-1

רחפן חקלאי DJI Agras MG-1


אחת החברות המובילות את שוק הרחפנים העולמי – DJI הסינית – חברה ל-Parrot הצרפתייה למיזם תכנון וייצור רחפן ייעודי לשימוש חקלאי, במטרה להציעו בשוק כאלטרנטיבה למערכות ריסוס ודישון המוכרות כיום. שתי החברות הודיעו באמצעות הודעה לעיתונות על תוכניותיהן, וכי על מוצר מוגמר הנמצא כבר בניסויים בתנאי אמת אצל חקלאים בסין ובדרום קוריאה, שם הוא גם ישווק לראשונה.
DJI Agras MG-1

רחפן חקלאי DJI Agras MG-1 במצב מקופל


לרחפן החקלאי קוראים Agras MG-1 והוא כולל 8 במקום 4 מדחפים כמקובל אצל רוב הרחפנים, ומיכל נוזלים בנפח 10 ליטר אותו הוא מתיימר להרים לאוויר. באופן תיאורטי מסוגל הרחפן החדש לרסס שטח של עד 25 דונם בשעה (!) כאשר הוא במלוא העומס; הרחפן כולל ראדאר מבוסס גלי מיקרו המנתר בכל רגע נתון את המרחק מהקרקע, ויחד עם מערכת ניווט מובנית ותוכנה מתאימה ניתן לתכנתו כך שיבצע את משימת הריסוס באופן אוטומטי לחלוטין. במילים אחרות: לאחר הזנת פרטי החלקה לריסוס למחשב הרחפן, יבצע זה האחרון את משימת הריסוס באופן אוטומטי לגמרי, ללא הצורך בהתערבות אנושית – למעט הטענות (המנועים חשמליים) ומילוי חומרי ריסוס. ניתן לקבוע את הרחפן גם למצב הפעלה אנושית, ואז יכול המפעיל לשלוט בכלי במלואו. ה-Agras MG-1 הוא קומפקטי וניתן לקיפול, פירוק והרכבה נוחים ולהובלה גם ברכב פרטי ללא כל בעיה.
DJI Agras MG-1

רחפן חקלאי DJI Agras MG-1


אבל יש בעיה; המחיר בשלב זה עומד על 15,000$ שהם ממש לא מעט עבור רחפן שעדיין מוגבל בפועל לזמן ריחוף/עבודה של 12 דקות בלבד עד שיש למלא את המצברים מחדש. פתח לאופטימיות יש בכל זאת, שכן צמד החברות השותפות למיזם בהחלט רציניות במטרתן להציע רחפן ריסוס חקלאי במחיר תחרותי, ושוק רחב ובעל פוטנציאל יש בהחלט למוצר שכזה. כאמור – הכלים הראשונים יימכרו בסין ובקוריאה, כאשר כבר עתה הוחל בניסויים בכמה מקומות במדינות אלו במחליף לחקלאי המרסס עם מיכל על גבו, לא פעם בתנאים קשים ומסוכנים (שדות אורז, עבודה במדרונות חלקלקים וכיו"ב).
אנשי היצרנית מאמינים כי עוד קצת פיתוח ולכשיחל הייצור ההמוני – ירד המחיר באופן דרסטי וניתן יהיה להפעיל את הרחפן לזמן ארוך יותר בין טעינות. במצב כזה המשוואה בהחלט יכולה להתהפך וה-Agras MG-1 יהפוך עבור חקלאים רבים בעולם למוצר ששווה לבחון ברצינות. אנו נמשיך לעקוב