Polaris GENERAL 1000 EPS
, ,

הרב-משימתי החדש של פולריס (וידאו)

Polaris GENERAL 1000 EPS

Polaris GENERAL 1000 EPS

פולריס משיקה UTV חדש (Utility Vehichle) – או בהגדרה אחרת – Side by Side – המיועד למחפשים שילוב בין פנאי, יכולות גמיעת מרחקים גדולים, גם בשטח, ויכולות עבודה מרשימות. "הרכב הרב תכליתי ביותר של פולריס עד כה, המיועד עבור אלו הרוצים הכל מהכל", נאמר בעת ההשקה הרשמית. הרכב החדש מכונה General והוא לא רק נראה כתוצר ליל אהבים בין פולריס RZR לבין פולריס ריינג'ר, הוא גם מקבל משני ההורים לא מעט גנטיקה בירושה.

Polaris GENERAL 1000 EPS

Polaris GENERAL 1000 EPS

תחום רכבי ה-UTV הוא סיפור הצלחה מרשים בשנים האחרונות, כאשר היצרניות הרבות המציעות כלים לסגמנט חולקות ביניהן מספר הולך וגדל של קטגוריות ותתי-קטגוריות. אם ההתחלה נראתה כמו הקוואסאקי מיול, קרי: מרכב, שלדה, מנוע ומכלולים פרימיטיביים, אך יעילים להפליא כרכב עבודה רב משימתי, פשוט ואמין – הרי שכיום מתפרש ההיצע מאותו המיול הפשוט ועד לכלים סופר-ספורטיביים, מהירים, כלים עם מקום ל-4 ואף ל-6 נוסעים, כלים עם מנועי בנזין, דיזל ואף חשמליים לבחירה ועוד. UTV לכל משימה.

Polaris GENERAL 1000 EPS

Polaris GENERAL 1000 EPS

פולריס משיקים את הג'נרל כמענה לכלים מצליחים של המתחרות, המשלבים יכולות ספורטיביות, כושר עבירות גבוה, מנועים חזקים ועדיין יכולות גרירה ונשיאת מטען גבוהות. הכוונה לרכבי UTV כמו הונדה פאיוניר (Pioneer), ימאהה וולוורין (Wolverine) וקאן-אם קומנדר (Commander) המוכר גם אצלנו.
תא הנוסעים בג'נרל הוא חדש לגמרי, ובהחלט מהווה סטנדרט חדש בסגמנט ה-UTV/SbyS כולו; בפולריס ניסו להציע קבינה המזכירה יותר מכל תא נוסעים של רכב שטח או טנדר, ובין היתר הוא מוצע כסטנדרט עם דלתות, הכוללות אף משענות לידיים… הכניסה והיציאה הנוחים נועדו לנדרשים לעבוד עם הג'נרל, כאשר מושבי ה-bucket הלופתים מיועדים לספק אחיזה מיטבית בנהיגה ספורטיבית ומהירה. היצרנית מבטיחה תכנון 'מהפכני' חדש של רצפת תא הנוסעים, עם מקום חסר תחרות לרגליים. צג דיגיטלי גדול מול פני המפעיל, בתוך לוח המחוונים שמאחורי גלגל ההגה (המתכוונן) מעביר מגוון נתונים ופרמטרים אודות הרכב. תאי האחסון ננעלים בחלקם ובסה"כ מציעים 23 ליטרים של נפח אחסנה. עוד בקבינה יציאת 12V, צמד מחזיקי כוסות, אופציה לחימום, מערכת שמע מתקדמת עם 6 רמקולים, אפשרות ל-Bluetooth ועוד.
מערכת ההיגוי בפולריס ג'נרל מהווה אף היא – לפחות על הנייר – את הטוב מכל העולמות. יחס ההעברה הקצר של גלגל ההגה (מס' הסיבובים מנעילה לנעילה) מתאים לנהיגה ספורטיבית ומהירה, אך עלול להקשות בנסיעה איטית יותר, עם משקל או לצורך תמרונים רבים. לשם כך מוצעת מערכת היגוי חשמלית, הדורשת מינימום מאמץ מהנהג ועדיין מאפשרת היגוי מהיר וזריז.

Polaris GENERAL 1000 EPS

Polaris GENERAL 1000 EPS

המפרט הטכני נראה מרשים ומבטיח יכולות עבירות ראויות, כושר ספיגה בנסיעת שבילים מהירה ויחד עם אלו – כושר גרירה ונשיאה טובים. כל המתלים הנם נפרדים כאשר מהלך של למעלה מ-31 ס"מ מלפנים וכ-30.5 ס"מ מאחור מהווים נתון מוביל בסגמנט. כאשר עמוס בעומס מלא עדיין מבטיחים בפולריס מהלך גלגל מרשים בהחלט בן כמעט 19 ס"מ. הפולריס ג'נרל מגיע כסטנדרט עם לוח אלומיניום לאורך כל הגחון, כהגנה על המכלולים והשלדה בפני אבנים, ענפים ושאר מפגעים שהדרכים בשטח מזמנות בנדיבות.

Polaris GENERAL 1000 EPS

Polaris GENERAL 1000 EPS

פולריס ג'נרל נראה מלפנים כ-RZR-S 1000, הכלי עליו הוא גם מבוסס ולא במעט מבחינה מכאנית, ומאחור הוא יותר ממזכיר את הריינג'ר, רכב העבודה של פולריס. הארגז הקצר נועד ברוב השימוש לא להפריע, ולכל היותר לאפשר נשיאת ציוד פנאי, ספורט או נופש. אבל, יכולת הרחבה פשוטה, באמצעות פתיחת דלת הדופן והארכת הרצפה באמצעותה, ושליפת מסגרת – הופכים את הארגז לגדול ומרווח היכול לשאת כל ציוד, כלי עבודה, חומרי בניין, עץ, חציר וכיו"ב – עד למשקל של 270 ק"ג. משקל זה הוא חלק מהמשקל הכללי המותר להעמסה העומד על כ-500 ק"ג. בנוסף, ניתן לגרור מטען עד למשקל של 680 ק"ג. משקל הג'נרל עצמו נע בין 650-700 ק"ג, תלוי בגרסה וברמת האבזור.
יחידת הכוח היא הטווין המוכר מה-RZR-S 1000 המייצר 100 כ"ס מרשימים, המבטיחים לספק די והותר ביצועים הן למטרות עבודה והן למטרות פנאי והנאה. הזינוק מעמידה למהירות 64 קמ"ש (40 מייל לשעה) מסתיים תוך 3.6 שניות בלבד, מבטיחים בפולריס כהוכחה שכוח לא יחסר כאן.

Polaris GENERAL 1000 EPS

Polaris GENERAL 1000 EPS

מערכת העברת הכוח מהמנוע אל הגלגלים כוללת כמובן ואריאטור (גיר רציף) והינע כפול מתוחכם, כאשר כברירת מחדל מועבר הכוח אל הגלגלים האחוריים בלבד, וברגע שהמערכת מזהה הפרשי סיבוב בין הסרנים האחוריים לקדמיים, קרי: החלקה, מוכנסים כהרף עין גם הגלגלים הקדמיים למאמץ, מבלי שהנהג נדרש לפעולה כלשהי. כאשר העומס יורד והגלגלים חזרו להסתובב באותה המהירות, קרי: כבר אין החלקה ולא נדרשת האחיזה הנוספת של הגלגלים הקדמיים – מחזירה המערכת את ההנעה אל הגלגלים האחוריים בלבד.
המחיר אינו זול במיוחד, אך נמצא ברמה של מחירי המתחרות, עם טווח שבין 16-20,000$ בארה"ב, תלוי ברמת האבזור. השיווק כבר החל בארה"ב, ועד למרץ 2016 יתפשט אל יתר השווקים בהם פולריס פעילה, בכלל זה ישראל.