Rostselmash RSM 161
, ,

קומביין רוסי חדש לאירופה

Rostselmash RSM 161

קומביין Rostselmash RSM 161


יצרנית הקומביינים והמיכון החקלאי הרוסייה רוסטלמאש (Rostselmash) השיקה קומביין חדש שתוכנן ופותח במיוחד עבור השוק המערב-אירופאי. הדגם נקרא RSM 161 והוא כבר החל להימכר בגרמניה ובמדינות מערב-אירופאיות נוספות מיד עם חשיפתו במהלך תערוכת 'אגריטכניקה 2915' שנערכה בנובמבר בהאנובר. בכוונת הרוסים להציע קומביין פשוט וזול לתחזוקה ובעיקר – תחרותי במחירו.
Rostselmash RSM 161

קומביין Rostselmash RSM 161


רוסטלמאש RSM 161 פותח על ידי היצרנית הרוסייה בעצמה – כהצהרתה – במשך ארבע השנים האחרונות. כיתר הקומביינים המוצעים על ידי החברה מותקן גם כאן מנוע קאמינס – במקרה זה 6-צילינדרים בשורה בנפח 8.9 ליטר המייצר 360 כ"ס. דגש מיוחד הושם על הגישה למכלולים הגדולים ואצל הקומביין החדש טופל הנושא באמצעות דפנות צד גדולות הנפתחות לרווחה והחושפות את מכלולי הכלי במלואם לטובת גישה נוחה. בשלב זה מוצע הקומביין החדש עם שני שולחנות לבחירה, ברוחב 6.0 או 9.0 מ'. בהיצע שולחנות ייחודיים המותאמים לקומביין זה ממבחר יצרניות אירופאיות, לתירס למשל ועוד. נפח מיכל הדלק הוא 1,050 ליטרים ונפח מיכל בזרעים הוא 10,500 ל'. ריקונו דורש כ-2.0 דקות. כאופציה מוצע הינע גם לסרן האחורי (4×4) ואפשרות לכוונן את הרוחב והגובה באופן הידראולי. מלפנים מוצעת – כאופציה – מערכת זחלים מתוצרת צוידברג ההולנדית (Zuidberg) במקום הצמיגים הסטנדרטיים, לנדרשים לעבוד בתנאי בוץ.
Rostselmash RSM 161

קומביין Rostselmash RSM 161


רוסטלמאש הינה יצרנית קומביינים מהגדולות בעולם – ומהפחות ידועות שבהן. החברה הוקמה כחברה ממשלתית (1929) קלאסית לרוסיה הקומוניסטית בשעתו, מייצרת בכמויות ענק קומביינים לתעשיית החקלאות שצמחה אז לקנה מידה עצום ברוסיה; ב-1984 נחצה קו ייצור הקומביין ה-2,000,000 (שני מיליון!). עד תחילת מלחה"ע ה-2 – למרות הייצור הרוסי האופייני וכמויות הייצור הגדולות – נחשבה רוסטלמאש ליצרנית לא רעה כלל שאף זכתה בפרסי עיצוב ותכנון בתערוכות חקלאיות במערב אירופה. במהלך מלחה"ע ה-2 הוסב המפעל לייצור צבאי ואף הועבר ממקומות קרוב יותר לחזית, והוא חזר לייצר במלוא המרץ קומביינים אחרי המלחמה. אלו כבר הפכו לשם דבר בתחום הנדסת האנוש הנוראית, הפרימיטיביות והאמינות המפוקפקת, והיצרנית לא הראתה את אפה מחוץ לגבולות האימפריה הסובייטית, שם המשיכו עשרות אלפי חקלאים "ליהנות" מהמכונות הלא פשוטות לתפעול ועבודה.
Rostselmash RSM 161

קומביין Rostselmash RSM 161


בשנת 2000 – לאחר פירוק הגוש הסובייטי – הפכה החברה לפרטית והגישה והכיוון החלו להשתנות. קברניטי החברה (קבוצת השקעות רוסית) הבינו שנגמרה תקופה, ובכדי לשרוד צריך להתייעל, להשתפר ולהפוך לתחרותי. ב-2007 רכשה רוסטלמאש את 'תעשיות בוהלר' בקנדה (Buhler Industries) שהנה החברה-אם של יצרנית הטרקטורים והקומביינים וורסטיל (Versatile), במטרה לנצל את הידע והניסיון ארוכי השנים של הקנדים עם קומביינים וטרקטורים כבדים, ובמקביל להקל את החדירה לאמריקה ואירופה.
כאמור, ברוסטלמאש כבר מדווחים על מכירות נאות בגרמניה והתקשורת שם עוקבת בעניין, האם ליצרניות הוותיקות והמוכרות ששלטו בתחום מחכה תקופה מאתגרת. השיווק והמכירות יחלו במקביל במדינות אירופאיות נוספות, כמו גם בארה"ב ובקנדה.
Rostselmash RSM 161

קומביין Rostselmash RSM 161