FELCO 70th anniversary tool

FELCO 70th anniversary tool

FELCO 70th anniversary tool


פלקו השוויצרית (FELCO) נוסדה ב-1945 על ידי פליקס פליש בכפר קטן במערב שוויץ, בחבל הדובר צרפתית; החברה נמצאת בידי המשפחה עד היום, ולמרות היקף עסקיה הקטן יחסית (מחזור מכירות שנתי של כ-50 מיליון יורו וכ-150 מועסקים) הפכה עם השנים למובילה העולמית בכל הקשור למזמרות לשימוש חקלאי ולכלי חיתוך ידניים למתכת – לא במספר הכלים הנמכר, אך בהחלט באיכות וברמה. פלקו פונה בעיקר למגזרים מקצועיים, כמו חקלאים, בעלי מקצוע שונים, צבאות וכיו"ב; כל חקלאי מכיר את המזמרות האיכותיות מתוצרתה, שמתאפיינות למעשה בדיוק במה שצריך: ארגונומיות מעולה, איכות חיתוך גבוהה ביותר וכמובן – אמינות מופלגת ביחס לסוג הציוד הזה. פלקו מציעה מזמרות שלא השתנו במשך שנים רבות ומייצרת אותן כמעט ללא שינוי, כאשר מעת לעת מצטרף דגם חדש וייעודי להיצע. כל המזמרות לשימוש חקלאי של היצרנית מסומנים בפשטות במספר, כך שהזיהוי פשוט וכך גם הייעוד.
חשבון פשוט ילמד שחברה שנוסדה ב-1945, כאמור, חוגגת השנה 70 שנות פעילות. ומה מתבקש יותר מלהשיק סדרה מיוחדת של מוצר הדגל של החברה לציון האירוע, וברור שזו תהיה מזמרה. ואכן, בפלקו בחרו ב-Felco 6 בכדי להציע גרסת יומולדת 70 מיוחדת, אבל התוצאה מדהימה למדי; רק 200 מזמרות מיוחדות לציון המאורע יוצרו, ובפלקו מסבירים כי בגרסאות המיוחדות הם ניסו להטמיע את המורשת, תרבות הייצור, רמת העבודה האליטיסטית והאיכות חסרת הפשרות המאפיינת את האיזור בו ממוקם המפעל – איזור בו מרוכזות מיטב יצרניות השעונים בעולם. "איכות השעונים השוויצריים מתאימה לתפיסה שלנו לגבי איכות ורמת מוצר גבוהה" מסביר כריסטוף ניקולא, מנכ"ל פלקו. אז המיוחד בגרסת ה'יומולדת 70' של פלקו? בכבסיס משמשת כאמור ה-Felco 6 המוכרת והמצליחה – מזמרת Allround שנמכרת בתמורה לכ-55$, תלוי בשוק.
פלקו 6 סטנדרטית. שלכם בתמורה לכ-55$...

פלקו 6 סטנדרטית. שלכם בתמורה לכ-55$…


המזמרות מהסדרה המיוחדת נוצרו כולן בעבודת יד, כאשר אפילו הליטוש והגימור המבריק של האלומיניום בוצע בעבודת כפיים במשך למעלה משעה עבור כל זוג ידיות ובשיטות מתעשיית שעוני העילית. ידיות האחיזה צופו בעור איכותי (מתוצרת Créations Perrin Sellier) שנתפר – ביד, כמובן – בחוט איכותי בצבע אדום, המשמש לתפירת ציפויי מושבי עור ברכבי יוקרה. חלקי האלומיניום מגיעים ממפעל Prétat SA השוויצרי הנודע בייצור חלקי אלומיניום איכותיים ביותר לתעשיות התעופה, הרכב והטכנולוגיה המתקדמת. מפעל אחר מצפה את הידיות וחלקי האלומיניום המלוטשים בציפוי מגן מיוחד בעובי מיקרונים בודדים, האמור להבטיח ברק ומגע חלק למשך שנים ארוכות. כמובן שכל מזמרה ממוספרת ונתונה בנדן עור ובקופסא מהודרת. אוקי, והמחיר?
FELCO 6 edition 70th

וזו גרסת ה-70 שנה של הפלקו 6; 1,945$ בלבד, כולל המארז, והיא שלכם (אם תמהרו)


1,945$. במילים: אלף תשע מאות וארבעים וחמישה דולר. יותר מ-7,500 שקל נכון לשער הדולר ביום כתיבת הכתבה. אז אם מישהו מתייחס למזמרה כזו כאל …מזמרה – זה לא מעט. בפלקו מבקשים התייחסות כאל תכשיט או מוצר לאספנים, ואז המחיר הופך לקצת יותר מובן. אם תיקחו בחשבון לאן הרווח מהמכירות הולך – העניין הופך למובן עוד יותר1 בפלקו מסבירים שכל ההכנסות ממכירות 200 המזמרות הייחודיות יופנה לתמיכה בחקלאים שוויצריים החיים ומנהלים משקים בשיטות מסורתיות באלפים, שכבר פחות מכניסות כיום. יש מתעניינים? כדאי שתמהרו, שכן לא בטוח שנותרו מזמרות במלאי. לפרטים תוכלו להיכנס מכאן