Lemken Heliodor Gigant
,

הדיסקוס הרחב בעולם (וידאו)

Lemken Heliodor Gigant

Lemken Heliodor Gigant


למקן הגרמנייה (Lemken) משיקה את הדיסקוס הרחב בעולם, אשר יחד עם מערכת הנשיאה Gigant 12 S מאפשר רוחב עבודה של 16 מטרים חסרי תקדים. מדובר בדיסקוס הסדרתי הרחב בשוק המורכב מ-4 יחידות הדיסקוס הנגרר Helidor 8 ברוחב 4 מ' כל אחת, כאשר רק קומבינציות מיוחדות שיוצרו על פי מפרטים ספציפיים מציעות רוחבי עבודה גדולים יותר. 2 יחידות Helidor 8 המחוברות יחד יוצרות רוחב עבודה של 8 מטרים, ומחוברות לאחת משתי נקודות החיבור (3 נק') למערכת הגרירה/נשיאה Gigant 12 S. זו האחרונה מתחברת לשתי מערכות כפולות כאלו, כך שבסה"כ נגררות על ידה 4 יחידות דיסקוס ברוחב 4 מ' כל אחת – לכדי סך רוחב כולל של 16 מ'.
מנגנון חיבור ייחודי ביחידת הנשיאה Gigant 12 S מציע איזון ופילוס אוטומטיים ומאפשר פעולה והתאמה מיטביים של כל יחידת דיסקוסים, מבטיחים בלמקן; וזאת במטרה להציע כיסוי קרקע מיטבי, בהתאם לתנאי השטח ומבלי שיחידת דיסקוס אחת תושפע מרעותה. מערכת הגרירה/נשיאה מאפשרת באמצעות כיול וכיוון גובה וזווית שלה את הגברת או הפחתת הלחץ מהדיסקוסים בהתאם לצורך, וזאת בעיקר לייעול העבודה על אדמה קשה או יבשה, תנאים בהם נדרש לחץ גבוה יותר על הצלחות.
Lemken Heliodor Gigant

Lemken Heliodor Gigant


לדיסקוס צלחות בקוטר 51 ס"מ ועל פי הצהרות היצרנית הוא מציע "ביצועי עיבוד שטחים באופן יעיל וחסר תקדים בהיקפיהם". עומק החדירה אל הקרקע עומד על עד 14 ס"מ. מערכת הנשיאה הייעודית Gigant 12 S כוללת גלגלים רחבים במיוחד – 800 מ"מ – לטובת יכולת ציפה גבוהה ומינימום הידוק קרקע. במצב מקופל ניתן להוביל את מערכת הדיסוק בכביש ציבורי, הודות לרוחב הנוצר לאחר הקיפול, העומד על 3.5 מ' בלבד. הגובה הכולל לאחר קיפול המערכת הוא 4.0 מ'.
למקן הוציאה הודעה לעיתונות בדבר השקת הדיסקוס החדש ותחילת מכירתו בעולם לאחר סיום פרק ניסויים ובדיקות אינטנסיבי וארוך, במגוון תנאי עבודה, שנערך במקביל במהלך השנה האחרונה בכמה חוות גדולות בארה"ב ובגרמניה.
שילוב מערך הצלחות Heliodor 8 עם מערכת הנשיאה הייעודית Gigant 12 S מיועדת להיגרר על ידי הטרקטורים הגדולים המוצעים בשוק, בראשם הדגמים הפרקיים הגדולים המוצעים על ידי ג'ון דיר, קייס, ניו הולנד, וורסטיל וצ'לנג'ר. בלמקן מתגאים בכך שהדיסקוס הענק יכול לעבד עד 250 דונם בשעה!
Lemken Heliodor Gigant

Lemken Heliodor Gigant


למקן היא מהחברות הוותיקות בעולם, בכלל, מהמייצרות והפעילות עדיין ברצף. החברה הוקמה כסדנה לייצור ציוד חקלאי בעיירה Alpen שבגרמניה על ידי וילהלמוס למקן (Wilhelmus Lemken) בשנת 1780 ומתמחה בייצור מגוון ציוד ומיכון חקלאי, כאשר בתחומי עיבודי הקרקע, המזרעות והמרססים היא נחשבת כמותג פרימיום מוביל ולאחד המותגים האיכותיים והנחשבים בעולם. החברה סיימה את שנת 2014 עם מחזור מכירות של קרוב ל-350 מיליון יורו והיא מעסיקה כיום כ-1,200 עובדים. החברה נמצאת זה דור שביעי בבעלות משפחת למקן. ל-Lemken אין יבואן בישראל.