John Deere 5GL
, ,

ג'ון דיר 5GL ו-5GN בארץ

John Deere 5GL

טרקטור למטעים ג'ון דיר מסדרה 5GL

יבואנית ג'ון דיר לארץ דיווחה לנו כי יחידות ראשונות של הטרקטורים מסדרה GL כבר בארץ, וכי במהלך השבועות הקרובים תצטרפנה אליהן יחידות נוספות מסדרה GN של היצרנית. מדובר בטרקטורים חקלאיים המיועדים במקור לעבודות בכרם ובמטע, אך היכולים לשמש למשימות מגוונות נוספות במשק או בחווה. תתי הסדרות 5GL ו-5GN הן חלק מסדרה 5 שהושקה ב-2013 כסדרת טרקטורים רחבה ורב שימושית עם טווח הספק שבין 75 ל-100 כ"ס, המיועדים לשרת בעיקר בעלי משקים וחוות קטנים ובינוניים ככלים רב משימתיים ובכלל זה לעבודה עם כף קדמית.
סדרה GL כוללת טרקטורים מונמכים יחסית שפותחו ומיוצרים באירופה, על פי מפרט הטרקטורים למטעים ולכרמים המקובל והנפוץ באירופה, והדומה למדי למקובל אצלנו. הדגם הראשון שנחת בארץ הוא הג'ון דיר GL 5085 שהגיע בתצורת תא מפעיל פתוח. דגם זה מוצע גם עם קבינה סגורה וממוזגת, על פי דרישה.

John Deere 5GN

טרקטור למטעים ג'ון דיר מסדרה 5GN

מיבואנית ג'ון דיר לארץ דיווחו עוד כי נציגים ראשונים של סדרה 5GN ינחתו בארץ במהלך השבועות הקרובים. הגרסאות הראשונות הצפויות להגיע אלינו הן עם מנועי 100 כ"ס ובתצורת קבינה פתוחה או סגורה. הכלים המגיעים לארץ מצוידים עם תיבת הילוכים 24F/12R. טרקטורים מסדרה GN מיועדים לתפקד במטעים וכרמים צרים יחסית. אלו גרסאות מונמכות ומוצרות של סדרה 5G ובעצם נבדלות מדגמי סדרה 5GL בעיקר ברוחב הכולל.

5GV-5GN-5GF-5GL

טרקטורי המטעים מסדרה 5 של ג'ון דיר, משמאל לימין: ג'ון דיר 5GV, ג'ון דיר 5GN, ג'ון דיר 5GF וג'ון דיר 5GL