Zetor Tractor design concept by Pininfarina
Zetor Tractor design concept by Pininfarina

Zetor Tractor design concept by Pininfarina

למרות שהמותג אינו משווק לארץ – בינתיים – אנו עוקבים אחריו מזה זמן, ולא בכדי; זטור (Zetor) הוא דוגמא ומופת לאופן בו יש להחיות מותג עבר פשוט אם לא פרימיטיבי, מ"מיטב" תעשיות הגוש הסובייטי לשעבר, ובאמצעות הזרמת דם צעיר ולא מעט הון להפכו לכוח עולה משמעותי בתחום. זטור מציעה כיום טרקטורים חקלאיים בטווחי ההספק שבין 60 ל-160 כ"ס, באמצעות הסדרות מייג'ור, קריסטל, ו-פורטרה. אין זה סוד שתוכניות היצרנית כוללות גם כוונה להציע בעתיד הקרוב טרקטורים חזקים יותר, בגזרת ה-200 כ"ס ואולי אף יותר, כפי שחשף הקונספט Maxterra.

Zetor Tractor design concept by Pininfarina

Zetor Tractor design concept by Pininfarina

מעבר לשימוש במכלולים עדכניים ומתקדמים בסדרות הטרקטורים החדשות של זטור, הושם ומושם דגש ניכר וחשוב על המראה; ליצרניות הציוד החקלאי ברור זה מכבר שלעיצוב ולמראה החיצוני השפעה ישירה על נתוני המכירות, והשפעה ארוכת טווח על התדמית.
דוכן זטור היווה נקודת משיכה אטרקטיבית בתערוכת Agritechnica 2015 שנסגרה זה עתה בהאנובר, גרמניה, הן בשל הליין התחרותי המעמיק עוד ועוד את פלישתו אל מערב אירופה, אך לא פחות מכך בשל טרקטור קונספט עתידני שחושף את כיוון העיצוב העתידי של היצרנית, ושעוצב על ידי סדנת פינינפארינה האיטלקייה הנודעת, שאחראים על עיצוב לא מעט מכוניות בעשוריםם האחרונים, בכלל זה כמה מאגדות הרכב מבית פרארי. בעיצוב הם ככל הנראה לא קוטלי קנים.
הטרקטור המוצג,המכונה בפשטות Zetor tractor design concept by Pininfarina, והייצרנית לא מפרסמת נתונים או ייעוד, למרות שניתן לנחש על פי הממדים שמדובר בטרקטור בינוני בהספקו, 150-200 כ"ס, רב תכליתי. מה שחשוב בדגם המוצג הוא העיצוב, כאשר כוונת אנשי זטור היתה לחשוף את קו העיצוב העתידי שלהם, וזה נראה כרגע מבטיח בהחלט. ניתן לזהות בחזית, בעיצוב חופת המנוע, שילובי הצביעה ועוד – סממנים מאפיינים מובהקים, שישנה סבירות גבוהה בהחלט שיעברו לטרקטורים העתידיים של זטור. עיצוב הוא עניין של טעם, אך ללא ספק בזטור דואגים שבעתיד יהיה זה קל וברור לזהות טרקטור זטור, גם מרחוק ובחושך. הצליח להם?