Liebherr L 506 Compact Agrar
, , , ,

קלאאס – בקרוב גם מעמיסים לרפתות

ביולי השנה הודיעה הנהלת קלאאס הגרמנייה (CLAAS) על הפסקת ההתקשרות עם חברת Krammer שייצרה עבורה מעמיסים טלסקופיים מאז שנת 2005. קראמר היא חברה בת של קונצרן הצמ"ה הגרמני Wacker Neuson. את מקומה של קראמר כספקית המעמיסים הטלסקופיים תמלא ליבהר (Liebherr) ובאותה הידיעה דיווחנו עוד כי מקורות בגרמנייה מצטטים מתוך קלאאס שתחום המעמיסים העתידי לא יוגבל לטלסקופיים בלבד. עתה מתקבל לכך חיזוק רשמי, מפי אנשי קלאאס עצמה – כאשר אכן בתכנון היצע מעמיסים לרפתות תחילה, אך עם אופציה להתרחב עוד יותר בתחום במהלך השנים הבאות.

Liebherr L 506 Compact Agrar

לליבהר כמה מעמיסים קמפקטיים המיועדים לשימוש חקלאי, דוגמת ה-L 506 Compact Agrar המצולם, המוצע מאז סוף 2014. עד כה זכה לקבלת פנים צוננת מצד חקלאי אירופה

בכיר בקלאאס, טרוור טירל – נשיא קלאאס בבריטניה ואירלנד, צוטט במספר כתבי ועת ואתרי אינטרנט רלוונטיים באירופה מסביר את האסטרטגיה של הקונצרן: "אנו מחפשים דרכים להרחיב את היצע הדגמים שלנו, וליין המעמיסים הקומפקטיים – וגם הגדולים יותר – של ליבהר יאפשר לנו להשלים את היצע ציוד ההעמסה שלנו לצד הציוד החקלאי המגוון המיוצר על ידינו".
וקלאאס בריטניה בהחלט מהווה דוגמא לפוטנציאל שכזה; עם מכירות של כ-180 קומביינים לתחמיץ מדי שנה (כ-60% מהשוק) יהווה היצע מעמיסים תואם למרכזי מזון ורפתות מוצר משלים הגיוני ונדרש.

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש – לחצו על התמונה!

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש – לחצו על התמונה!

מן הצד השני, מנסה ליבהר מזה זמן להיכנס לשוק החקלאי, בראשו שוק המעמיסים לרפתות ולמרכזי מזון, אך עם הצלחה מועטה עד כה; בסוף 2014 השיקה ליבהר את ה-L506 וה-L509 הקומפקטיים שיועדו במוצהר בראש ובראשונה לשוק החקלאי, כאשר היצע המעמיסים של היצרנית כולל עוד למעלה מ-10 דגמים נוספים, עד ל-L586 הכבד, במשקל עבודה של 31.5 טון ועם הספק של 335 כ"ס. ככל הנראה שהמותג Liebherr לא נתפס כמותג חקלאי, בניגוד לתחום הצמ"ה ועבודות העפר, שם נחשבת החברה כמובילה ואיכותית, בניגוד למותג CLAAS הנחשב באירופה למוכר ומצליח בכלל, ובתחום הקומביינים אף כמוביל עולמי.
בקלאאס רואים בחיבור עם ליבהר חיבור טבעי ומוצלח מכמה טעמים, בראש ובראשונה בחיסכון העצום בעלויות פיתוח, תכנון וייצור. ליבהר מתמחית בייצור מגוון עצום של ציוד כבד, רובו פרי פיתוח וייצור עצמיים, בכלל זה היצע מנועים נרחב. הצע המנועים של ליבהר מגיע עד ליחידות 12 צילינדרים עם 1,000 כ"ס, והחיבור עם קלאאס יעניק לזו האחרונה מקור אלטרנטיבי נוסף לרכישת מנועי-ענק עתירי הספק, כפי שנדרשים בקומביינים לתחמיץ מתוצרתה – תחום בו קלאאס היא מס' 1 בעולם במכירות.
נכון לרגע זה לא נמסרו מקלאאס או מליבהר פרטים נוספים, בעיקר לא לגבי המוצר הסופי שיוצע לבסוף במדי קלאאס. מה שידוע הוא שליבהר אכן תייצר עבור קלאאס גם לין מעמיסים לרפתות, לצד מעמיסים טלסקופיים, וכי גם אם יתבססו על מעמיסים המיוצרים זה מכבר על ידי ליבהר, ניתן בהחלט יהיה להגדירם כחדשים, שכן מעבר לצביעה הירוקה-לבנה המאפיינת את קלאאס יבוצעו בכלים המותאמים שינויים עיצוביים והתקנות ספציפיות בהתאם לדרישות קלאאס.
יש סיכוי – קלוש – שנופתע עם אב טיפוס או השקה מעניינת כבר בחודש הבא, במהלך תערוכת 'אגריטכניקה 2015' שתיערך בגרמניה. סביר יותר להניח שמדובר עדין במועד מוקדם מדי וההערכות מדברות על ליין מעמיסים טלסקופיים ומעמיסים לרפתות חדש מבית קלאאס/ליבהר רק לקראת שנת הדגם 2016. נמשיך לעקוב ולדווח