Makita 18V X2 LXT Trimmer

Makita 18V X2 LXT Trimmer

Makita 18V X2 LXT Trimmer

העתיד שייך לנטענים; כך על כל פנים ניתן להתרשם מהעלייה המתמדת בהיצע ציוד וכלי הגינון החשמליים הניזונים מסוללות נטענות. החידוש האחרון בתחום מגיע ממקיטה היפנית, המרחיבה את היצע כלי הגינון החשמליים הנטענים שלה עם מפוח עלים וגוזם גדר חיה חדשים המונעים כ"א באמצעות צמד סוללות 18v שיחד מציעות 36v להינע המנוע החשמלי. הסוללות הן מסוג lithium-ion.
Makita 18V X2 LXT Trimmer

Makita 18V X2 LXT Trimmer

לטענת מקיטה מדובר בכלים הראשונים בשוק הניזונים משתי סוללות 18v. הרעיון הוא להציע עוד כוח ועוד זמן עבודה בין טעינות, תוך שימוש בסוללות ומטענים מוכרים ומוכחים.
כמקובל אצל מקיטה מקבלים גם שני כלי הגינון החשמליים שמות מורכבים העשויים אותיות ומספרים; גוזם הגדר החיה נקרא XRU07Z ומפוח העלים נקרא XBU02Z.
גוזם הגדר החיה מיועד לעבודה במקומות בהם לשקט ולאוויר הנקי חשיבות גבוהה, בין אם מדובר בטיפול בגינה הפרטית בשכונת מגורים ובין אם מדובר בציוד עבור גננים מקצועיים, העובדים בשעות מנוחה, באתרים מוגבלי רעש, בנייני משרדים, בתי חולים וכיו"ב. אורך להב הגוזם הוא 35 ס"מ וניתן לבחור מבין 2 מהירויות פעולה: 5,000 או 6,500 תנועות לדקה. זמן העבודה עם צמד סוללות מלאות הוא 60 דקות, מבטיחים במקיטה. על פי נתוני היצרן שוקל הגוזם 4.5 ק"ג בלבד, כולל הסוללות.
Makita 18V X2 LXT Blower

Makita 18V X2 LXT Blower


המפוח החדש של מקיטה מייצר זרם אוויר הניתן לכיוון העוצמה, במהירויות של עד למעלה מ-190 קמ"ש. אורכו הכולל הוא 98 ס"מ, משקלו זהה למשקל גוזם הגדר החיה – 4.5 ק"ג בלבד – כולל סוללות, ומד טעינה דיגיטלי מציג את מצב הטעינה בכל רגע נתון. עם סוללות מלאות מסוגל המפוח החדש לעבוד במשך 30 דקות ברצף.
לפרטים נוספים ניתן לפנות לסוכני מקיטה ברחבי הארץ או לברר באתרי מכירות באינטרנט; מחיר גוזם הגדר החיה עומד על כ-250$ ומחיר מפוח העלים עומד על כ-270$ בארה"ב – ללא סוללות.
Makita 18V X2 LXT Blower

Makita 18V X2 LXT Blower