Ford F-Series Super Duty 2017
,

פורד F-350 חדש (וידאו)

Ford F-Series Super Duty 2017

Ford F-Series Super Duty 2017


מוקדם מהצפוי מפרסמת פורד תמונות ופרטים מלאים אודות הטנדרים הכבדים והקשוחים שלה; סדרת הטנדרים F-Series Super Duty הנמכרת גם אצלנו מושקת במהדורה חדשה לגמרי וזאת לאחר שתמונות ופרטים החלו לדלוף מזה מספר ימים לרשת. בפורד החליטו שעדיף כבר לחשוף את הסדרה במלואה, למרות שהמכירות בפועל אמורות להתחיל רק בעוד כשנה (ברבעון האחרון של 2016), וזאת בשל חשיבותה העצומה עבור פורד. יש לזכור שהטנדרים הגדולים הם כלי הרכב הנמכרים בארה"ב מזה עידנים, כך שכל חידוש או כל שכן מהדורה חדשה לגמרי – כהפעם – מהווה Big News ועדיף לשחררם ככל הניתן תחת שליטה.
Ford F-Series Super Duty 2017

Ford F-Series Super Duty 2017


למרות שרק לפני כשנה וחצי הוצגה סדרת ה-F הכבדה העדכנית מוצג כאמור כבר אתה דור ההמשך, כאשר השיווק יצא לדרכו כשנתיים וחצי לאחר תחילת ייצור הסדרה הנוכחית. דגמי ה-F הכבדים – F-250 ,F350 ו-F-450 – קיבלו עיצוב עדכני וחדש לגמרי, המחזיר את המראה הכללי קרוב יותר למראה האח הקטן – והמצליח מכולם – הפורד F-150. בכך ננטש קו העיצוב הבולבוסי והמוגבה, בעל הקווים החדים והגשים שהזכיר יותר משאית מטנדר. עדיין, מתחת לעדכוני הפלסטיקה והכרום מדובר במשאית קלה, איך שלא מביטים עליה, עם מראה ונוכחות ברורים וחזית ענקית שלא נופלת בגודלה משל הדור העדכני.
Ford Super Duty Box Frame

Ford Super Duty Box Frame


רשימת השינויים והעדכונים ארוכה ומתחילה בשלדה; זו חדשה לגמרי בתכנונה ובקורות הפלדה ממנה היא עשויה, כאשר בפורד מבטיחים קשיחות הגדולה פי 24 (!) ביחס לשלדה הנוכחית. רוב החיזוקים והשינויים בתכנונה בוצעו בכדי לחזק את נקודות העומס המתייחסות ליכולת הגרירה ולהינע הכפול, במטרה לעמוד בהצהרת פורד כי סדרת ה-Super Duty החדשה תהיה הקשוחה והחזקה בשוק, לכששיווקה יחל. לראשונה בסדרה זו עשוי המרכב אלומיניום בסטנדרט צבאי, כהגדרת פורד, מה שמבטיח רמת עמידות וקשיחות מרבית. מן הסתם אין חשש מבעיות חלודה… מרכב חדש משמעו גם תא נוסעים חדש – כולל שלדה וחיפויים.
Ford F350 King Ranch

Ford F350 King Ranch

השילוב בין השלדה החדשה לבין מרכב האלומיניום הוריד כ-160 ק"ג ממשקל הרכב, נתון הנזקף במקביל לטובת שיפור ביכולות ההעמסה והגרירה, מאחר והמשקל הכולל המותר נותר זהה. כמקובל בסגמנט מוצעים הטנדרים החדשים עם 3 תצורות מרכב: Regular Cab עם שורת מושבים אחת ושתי דלתות; Crew Cab עם שתי שורות מושבים ושתי דלתות ו-Crew Cab – 'דאבל קבינה' עם ארבע דלתות.
היצע המנועים לא השתנה וכולל מנועים מתוצרת פורד מסדרת ה-Power Stroke – בנזין בנפח 6.2 ליטר לדגמי ה-F-250 וה-F-350; אלו האחרונים מוצעים גם עם דיזל בנפח 6.7 ליטר או בנזין V10 בנפח 6.8 ליטר לבחירה. תיבות ההילוכים חוזקו ועודכנו לטובת שיפור יכולת הגרירה – נתון מהותי בשוק החשוב ביותר של טנדרים אלו, והוא ארה"ב.
Ford F-Series Super Duty 2017

Ford F-Series Super Duty 2017


עוד ראויים לציון תאורת LED המשולבת בחזית, בארגז ובצידי הרכב, המאפשרת הארת סביבת הטנדר בלילה, להקלה על העבודה; לא פחות מ-7 מצלמות סביב המאפשרות ניוד בטוח וקל יותר עם נגרר גדול, כולל מבט על נקודת החיבור לנגרר ואל תוך הארגז המשודרים אל מסך מול פני הנהג. 4 מתוכן ממוקמות על הגג ומאפשרות מבט על הטנדר מלמעלה ב-360 מעלות; מערכת להכוונה בנסיעה לאחור עם נגרר – Trailer reverse guidance – כולל 'טיפים' לגבי זווית ההיגוי; מצלמה אותה ניתן להתקין על הנגרר בכל נקודה, והמשדרת אף היא אל המסך בתוך תא הנוסעים; בקרת שיוט אדפטיבית המתאימה את מהירות הנסיעה למצב התנועה ותנאי הדרך (מאטה ומאיצה בהתאם, אוטומטית);
Ford F-Series Super Duty 2017

Ford F-Series Super Duty 2017


מערכת ראשונה מסוגה לבקרת וניתור לחץ האוויר בנגרר – מתוך תא הנוסעים; מערכת היגוי מתקדמת המשנה את מהירות הצידוד והעוצמה הנדרשת לסיבוב ההגה בהתאם למצב הרכב – עם או בלי נגרר, עמוס או לא עמוס, מהירות נמוכה או גבוהה; מערכת האודיו חדשה לגמרי וכוללת מסך מגע 8" אינטואיטיבי, זיהוי קולי, גרפיקה קלה וברורה יותר להבנה לשליטה במערכת ומערכת שמע חדשה ומשודרגת; חיישני רדאר לפינות 'מתות' בשדה הראיה למניעת פגיעה במרכב או בגופים חיצוניים; מערכת עזר למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, ועוד.
פורד תייצר את הטנדרים החדשים במפעלה שבקנטאקי, ארה"ב, ותציע אותם כאמור מסוף 2016 חמש רמות אבזור שונות. ניתן להעריך שגם אלינו יגיעו הטנדרים החדשים עוד במהלך 2016.