Can-Am Defender
,

Can-Am Defender: מתחרה חדש לקאוואסאקי מיול ולג'ון דיר גייטור

Can-Am Defender

Can-Am Defender


קאן-אם הקנדית (Can-Am) נכנסת אל תחום רכבי ה-UTV או Side-by-Side המיועדים לעבודה ולא רק לפנאי. הסגמנט בו הכל החל, קרי: כלי רכב המיועדים לעבודה, דוגמת הקוואסאקי מיול או הג'ון דיר גייטור, זוכה לעדנה לאחרונה כאשר עוד ועוד יצרניות מציעות לצד רכבי פנאי וספורט גם כלי רכב קלים שנועדו לפני הכל לעבוד.
Can-Am Defender

Can-Am Defender


לנשק החדש של קאן-אם שם לא מקורי במיוחד – דיפנדר (Defender), שם המוכר מאגדת השטח של לנד-רובר – אבל ייתכן בהחלט שהקונוטציה מכוונת. אולי כמו הדיפנדר הקשוח והאלמותי, שיודע להגיע לכל פינה בעולם – גם עם נגרר עמוס וציוד על גבו – כך מיועד גם הקאן-אם דיפנדר החדש לעבוד, ולעבוד קשה.
Can-Am Defender

Can-Am Defender


קאן-אם דיפנדר החדש מוצע בשתי תצורות מרכב עיקריות: עם מסגרת הגנה בפני התהפכות וגגון, ועם קבינה סגורה, הכוללת דלתות קשיחות. בנוסף ניתן לבחור בין שני מנועים, וכמה רמות אבזור, כאשר אל כל אלו מצטרפת רשימת תוספות ארוכה, כך שעל פניו נראה כי כל לקוח יוכל 'לתפור' לעצמו את הכלי שהוא צריך.
המנועים הם מתוצרת רוטאקס האוסטרית (Rotax, חברה השייכת לקונצרן בומברדייה, כמו גם קאן-אם) ומוצעים בשתי רמות נפח והספק, שתיהן בתצורה V2, מקוררי מים ובמבנה 4 פעימות: 800 סמ"ק עם 50 כ"ס או 980 סמ"ק עם 72 כ"ס. העברת הכוח היא לגלגלים האחוריים או לכל הגלגלים (4×4) ונעשית באמצעות גיר רציף (ואריאטור) ותיבת העברה בעלת 4 מצבים: מהיר, איטי, סרק ורוורס.
Can-Am Defender

Can-Am Defender


הממדים קומפקטיים כמקובל בקטגוריה, עם מידות מרכב של 305x158x193 ס"מ (גובה, רוחב ואורך בהתאמה), בסיס גלגלים בן כ-212 ס"מ, מידות ארגז של 96.5x138x30 ס"מ (עומק, רוחב ואורך בהתאמה) ומשקל עצמי הנע מ-623 ועד 826 ק"ג, תלוי באבזור ובתא הנוסעים – פתוח או סגור. יכולות ההעמסה והגרירה דומות למוכר בסגמנט, ועומדות על 1,000 פאונד בארגז (454 ק"ג) וקצת יותר מ-900 ק"ג בגרירה. יבואנית קאן-אם לארץ היא חברת עופר-אבניר