Jeep Gladiator Concept 2005

Jeep Gladiator Concept 2005

Jeep Gladiator Concept 2005


במהלך רוב שנות קיומה הציעה יצרנית רכבי השטח המיתולוגית ג'יפ (Jeep) גרסאות טנדר לרכבי השטח הקשוחים שלה. אבל, מאז מאז שב-1985 הופסק ייצורו של הג'יפ CJ8 Scrambler אין בהיצע טנדר שטח אמיתי; מחליפו של ה-CJ8 היה ה-Jeep Comanche שיוצר עד 1992, אך הוא התבסס על הצ'ירוקי דאז והיה מעודן יותר ופחות מסוקס. לאחריו, על כל פנים, לא הוצע עוד ג'יפ סדרתי עם ארגז מטען.
1982 CJ8 Scrambler

ג'יפ CJ8 Scrambler מ-1982

Jeep Comanche

גיפ קומנצ'י )Jeep Comanche( מ-1991


ב-2005 הציגה ג'יפ רכב תצוגה תחת השם (המיתולוגי בג'יפ) גלדיאטור, ומאז עלה רף הציפיות אצל חובבי הז'אנר, לפגוש בקרוב בדבר האמיתי. ה-Jeep Gladiator Concept עורר התלהבות רבה, הן מצד העיתונות והן מצד לקוחות פוטנציאליים, ומאז השתעשעו לא מעט משפרי ג'יפים בארה"ב בגרסאות משלהם לנושא ורף השמועות עלה בהתמדה. רכב התצוגה Jeep Gladiator Concept עורר עניין רב כל כך, עד כדי כך שבג'יפ שוקלים ברצינות ייצור משהו דומה באופן סדרתי, עם הדלפות פה ושם בדבר השקה קרובה או "עבודה על הפרוייקט" בחדרי חדרים.
Jeep Gladiator Concept 2005

Jeep Gladiator Concept 2005


מאז לא קרה הרבה בפועל, מעבר לכך שככל הנראה בחדרי החדרים במטה ג'יפ – או אף אצל הבעלים, קונצרן פיאט האיטלקי – הבינו שיש כאן פוטנציאל אמיתי ולפי המידע שהגיע אלינו, הפרויקט מקבל עתה אור ירוק.
כנראה שגרסה סדרתית תושק בעוד כשנתיים, כדגם 2018. המידע אומר כי עבודות פיתוח ותכנון אכן מתרחשות אצל ג'יפ, למרות שכלל לא מובטח שבסופו של דבר העסק יבשיל לכדי מוצר סדרתי.
Jeep Gladiator 1963

מודעה של ג'יפ גלאדיאטור מ-1963


על כל פנים, מהידוע עד כה יתבסס הטנדר העתידי על הפלטפורמה הבאה של הג'יפ רנגלר, שכנראה יושק בעוד כשנה, והוא יציע עיצוב וקונספט דומה למה שהוצג באמצעות ה-Jeep Gladiator Concept דנן, משמע: תא נוסעים כפול, עיצוב קשוח ורכב בעל יכולות שטח אמיתיות. הארגז יהיה אמנם קטן יחסית, בסדר הגודל המוכר לנו מהטנדרים היפניים המוכרים גם אצלנו, אך שימושי, עמיד ויעיל. אנחנו מחכים…
מודעת פרסומת לטנדר Willys-Overland מ-1947

מודעת פרסומת לטנדר Willys-Overland מ-1947

ועד שתגיעה הגרסה הסדרתית, הנה סדנה שתשמח להסב את הרנגלר הסטנדרטי שלכם לטנדר מגניב: