Fendt 500 Vario
, , ,

מהפיכת החשמל של Fend – השלב הבא

Fendt 500 Vario

Fendt 500 Vario עובד עם מגוב רוטורי נגרר


לפני שנתיים חשפה פנד (Fend) הגרמנייה, יצרנית הטרקטורים הנחשבים לאיכותיים ולטובים בשוק כיום, את ה-X-Concept – אב טיפוס של טרקטור היברידי, בו מנוע הדיזל משמש גם כגנרטור המניע מנוע חשמלי. הרעיון העיקרי שעמד מאחורי הקונספט של פנד (בבעלות קונצרן AGCO האמריקאי) היה חזון על פיו בעתיד יופעל ציוד נגרר ורתום על ידי חשמל; מדובר כמובן ביתרון מבחינת פליטת מזהמים ורעש, אך בעיקר ביעילות הגבוהה יותר ובשורה התחתונה – בחיסכון ניכר בצריכת הדלק.
Fendt Former 12555 X

Fendt Former 12555 X – יחידת המנוע במרכז הרוטור


עתה מתבהרת התמונה לקראת תערוכת Agritechnica 2015 שתיערך בהאנובר בנובמבר השנה, עם חשיפת פרטים ראשונים אודות הצעד הבא בכיוון מצד פנד. "מתבהרת" משמעה 2 תמונות שדלפו בטרם עת והרבה ספקולציות, שכן פנד הרשמית שומרת על זכות השתיקה, מן הסתם עד לחשיפה הפומבית.
מדובר ב-Fendt Former 12555 X, מגוב רוטורי המופעל באמצעות חשמל, המהווה פרט ראשון בלין ציוד חקלאי חשמלי עתידי שיושק על ידי פנד. המגוב אמור לקבל את החשמל להפעלתו מיציאות חשמל שתותקנה לצד היציאות ההידראוליות בחלקו האחורי של הטרקטור, בדומה למה שהוצג בטרקטור הניסוני X-Concept. ה-Fendt Former 12555 X יציע ככל הנראה 4 רוטורים ('שמשות') אופקיות כאשר במרכז כל רוטור מותקן מנוע חשמלי המניע אותו. מהידוע עד כה מדובר בסך הכל בפחות חלקים נעים ובחיסכון לא מעט מיסבים, ציריות וגלגלי שיניים הנדרשים להנעת מגוב רוטורי כמוכר כיום. ניתן יהיה לכייל – ככל הנראה אוטומטית כמו גם באמצעות מסך מגע המותקן בתוך הטרקטור – מהירות פעולת כל רוטור בנפרד. כפועל יוצא מובטח חיסכון גם בתחזוקה ובטיפולים השוטפים.
מידע לא רשמי מתוך פנד מלמד כי ה-Fendt Former 12555 X נמצא בשלבי ניסוי ובחינה מתקדמים וכי מוצר מוגמר וסדרתי יצא לשוק לקראת סוף 2016. כאמור, מדובר בפרטים ראשונים בלבד. נמשיך לעדכן