John Deere 459E Baler
,

מכבש קומפקטי חדש מג'ון דיר

ג'ון דיר משיקה מכבש חבילות חציר חדש לחבילות בחתך עגול (עורמת עגולה) תחת השם ג'ון דיר 459E. מדובר ב'אח' קטן למכבשים 469 Premium ו-569 Premium שהוצגו בתחילת השנה המצטרף להיצע המכבשים של היצרנית לשנת 2016. דגם זה מחליף את הג'ון דיר 458 הוותיק בהיצע.

John Deere 459E Baler

John Deere 459E Baler

על פי הצהרות ג'ון דיר מדובר במכבש קשוח, עמיד והמיועד לתפקד היטב בכל תנאי עבודה עם יכולת ייצור חבילות בקוטר 122 או 152 ס"מ, ברמת דחיסות גבוהה. מנגנון המכבש תוכנן למינימום איבוד חציר או קש בתהליך הכבישה במטרה למצות את מירב התבן ולמזער פחת. מערכת ה'פיק-אפ' חדשה אף היא במכבש זה, מתגאים אצל הירוקים, עם הבטחה שגם בחלק זה של המכונה הגיעו המהנדסים למקסימום ניצולת ומינימום פחת. עוד מובטחת רמת דחיסות שווה בכל חלקי החבילה, מה שמקל על ההליכים בהמשך, החל באחסון וכלה בפירוק לצורך האבסה.
ליפוף וקשירת החבילות מוצע במכבש זה בשני אופנים, לבחירה: רשת/אריג או חוטים, בהתאם להעדפות החקלאי. עם המכבש מוצעת גם מערכת דיאגנוסטיקה ומעקב המשדרת אל מסך המותקן מול פני המפעיל, בקבינה של הטרקטור, והמאפשרת מעקב אחר פעולות חשובות תוך כדי העבודה, ללא הצורך לצאת מתא המפעיל לצורך בחינות או בדיקות. עוד מוצעת כאופציה מערכת קשירת חבילות באמצעות רשת המכונה net wrap המתיימרת להציע מהירות ליפוף וקשירה הגבוהה ב-75% ביחס למערכת קשירה באמצעות חוטים ולמזער נזקים ופגיעה בהליך ייצור החבילות ב-30-60%. בשורה התחתונה מובטחים עם המכבש החדש גם עבודה מהירה ביחס לדגמים קודמים וגם איכות גבוהה יותר.
"ג'ון דיר 459E החדש הוא מכבש המותאם למגוון רחב של מידות והספקי טרקטורים, קל לכיילו ולכוונו, קל להפעילו והוא מותאם למגוון סוגים וגדלים של רפתות, דירים, חוות ועוד", מסכם עם ההשקה דובר ג'ון דיר. "תכונות אלו בשילוב הקשיחות והעמידות של המכבש החדש הופכים את ה-459E למכונה יעילה במחיר תחרותי".