מקצרות חדשות מ-MacDon
מקדון הקנדית (MacDon Industries Ltd) היא אמנם חברה קטנה יחסית, אך בעלת שם ברחבי העולם – ובעיקר בצפון אמריקה – כמומחית בייצור ציוד קציר. מדובר בחברה משפחתית שמיישמת החלטה אסטרטגית ארוכת טווח, שעיקרה: התמחות בתחום מסויים, שיפור וייעול מתמיד שלו, מבלי להתפזר על פני תחומים נוספים. כיום מציעה החברה מקצרות נגררות, מקצרות הנוסעות בעצמן ו'שולחנות' לקומביינים ומקצרות, וככל הנראה שלנוכח מעמדה בשוק מן ההיבט המקצועי וטכנולוגי – האסטרטגיה דנן משתלמת.
לאחר לא מעט שנים בהן לא חידשה החברה דבר, מפתיעה מקדון עם השקת 'סדרת' מקצרות נגררות חדשה, בשם סדרה R1. ההגדרה 'סדרה' היא אולי מוגזמת, שכן מדובר בשלב זה בשני דגמים בלבד: R113 ו-R116, ששמותיהם נובעים ממספר הסדרה (1) ומרוחב העבודה ב'רגל'; למעשה, מדובר ברוחב מדויק של 13 רגל ו-4" ושל 16 רגל ו-6", שהם כ-406 וכ-503 ס"מ, בהתאמה. רוחב העבודה (הקציר) הוא 398 ס"מ עבור ה-R113 ו-494 ס"מ עבור ה-R116. אנשי מקדון אינם מהססים להגדיר את המקצרות החדשות שלהם כמוצר איכותי ביותר, המיועד לעבוד "כל היום, בכל תנאי ובמהירות חסרת תחרות – תוך קציר באיכות הגבוהה ביותר".
המקצרות החדשות הן מקצרות דיסק עם 8 או 10 דיסקים (R113 ו-R116 בהתאמה) שתוכננו להתמודד עם מגוון רחב של סוגי תבואה, דחיסות, רמות לחות, צפיפות ועוד. ההפעלה היא מן הסתם באמצעות גל הינע המתחבר ל-PTO והודות לתכנון מתקדם הכולל 2 תיבות העברה, טוענים במקדון שדי בטרקטור עם 100 כ"ס להפעיל את ה-R113 ובטרקטור עם 115 כ"ס על מנת להפעיל את ה-R116.
אופציה מעניינת עבור המקצרות החדשות נקראת ETO, קיצור של Endwise Transport Option ומדובר במנגנון המרים ומסובב את המקצרה אוטומטית ב-90 מעלות (בקו אחד עם קו הנסיעה) ובכך יכול המפעיל בקלות רבה ובמהירות להפוך את המקצרה הרחבה לצרה ונוחה בהרבה לניוד בהשוואה להובלה סטנדרטית. משך הפעולה 30 שניות בלבד והרוחב להובלה עומד על 275 ס"מ. . משקל המקצרות עומד על 2,470 ק"ג ל-R113 ו-2,974 ק"ג ל-R116, כאשר תוספת ה-ETO תעלה את המשקל העצמי ל-2,810 ו-3,314 ק"ג, בהתאמה.
הייצור של המקצרות החדשות יחל בתחילת 2016, והמכירות יחלו במקביל. לפניה ליבואנית מקדון לארץ, לחצו כאן