, ,

AGCO נכנס לתחום הניטור האווירי

Solo AGCO Edition

Solo AGCO Edition


AGCO הוא הקונצרן השלישי בגודלו בעולם העוסק במיכון חקלאי (אחרי ג'ון דיר ו-CNH בהתאמה). הקונצרן הצעיר יחסית הוקם ב-1990 על בסיס יצרניות ציוד חקלאי אמריקאיות וותיקות ובמהלך השנים הלך והתפתח, "החייה" מותגי עבר, איחד, דילל והרחיב פעילותו בכל העולם, עד שהגיע למעמדו הבכיר כיום. המותגים המפורסמים ביותר של הקונצרן הם מסי פרגוסון, גלנר (Gleaner) וצ'לנג'ר האמריקאים ו-ואלטרה ופנד האירופאיים.
AGCO מגלגלת מחזור שנתי של למעלה מ-10 מיליארד דולר ומעסיקה כיום יותר מ-17,000 עובדים במגוון מפעליה ברחבי העולם.
זה עתה הודיע דובר הקונצרן על הרחבה נוספת שלו, עם הקמת אגף חדש בקונצרן שיעסוק בפיתוח, ייצור ושיווק …כלי טייס בלתי מאוישים לשימוש חקלאי; בכך נעשית היסטוריה, מאחר ו-AGCO הופך ליצרן המיכון והציוד החקלאי הקונבנציונאלי הראשון בעולם הנכנס באופן מלא לתחום כלי הטיס הבלתי מאוישים (כטב"מ), ציוד שהופך יותר ויותר למקובל ונפוץ בתחומי החקלאות, אשר רבים מאמינים כי עתידו ורוד ומבטיח.
AGCO השיקו את ה-Solo AGCO Edition – כטב"מ לשימוש חקלאי הכולל חומרה, תוכנה, שירות ויכולת עדכון ושדרוג מובנים וברי תמיכה. כלי הטייס נבנה על בסיס פלטפורמת ה-SOLO החדש מתוצרת יצרנית הכטב"מ 3DR – אחד הטוענים לכתר הכתב"מ המתקדם ביותר בשוק כיום. הרחפן המתקדם כולל 4 מדחפים המונעים חשמל, הוא מסוגל למהירות מרבית של כ-90 קמ"ש ולכסות צילומית שטח של 600 דונם עם מילוי סוללות אחד, ברצף. המכשיר מגיע עם 4 סוללות נטענות, כך שניתן ביציאה אחת לשטח לכסות עד 2,400 דונם.
Solo AGCO Edition

Solo AGCO Edition


ה-Solo AGCO Edition מיועד להעביר תמונה בשידור ישיר אל מסך הנמצא בידי המפעיל – סמארטפון, טאבלט או מחשב, והוא יכול לצלם תמונות/סרט HD, אינפרא-אדום, RGB ואף לייצר מפות ברזולוציה גבוהה לצורך מעקב, ניתור, פיקוח וצפייה בשטח החקלאי. בצירוף תוכנות מתאימות ניתן באמצעות הכטב"מ לבצע צילומים המנתרים לחות, מחלות, שינוי בצפיפות הצמח, סוגי קרקע ועוד.
ב-AGCO מדגישים כי הבחירה לעבוד יחד עם המוצר מבית 3DR נבעה מהיותו מתקדם ובעל ביצועים מעולים, וקלות התפעול המבטיחה ביצועים מעולים עם ההפעלה הראשונה, גם בידי מפעילים חסרי ניסיון לחלוטין. "אתה צריך להיות מסוגל רק ללחוץ על "שגר", וזה כבר ידאג להחזיר את הרחפן אליך", מבטיחים ב-AGCO. בין היתר מציע הכתב"מ החדש שיגור אוטומטי, חזרה אוטומטית לנקודת השיגור ונחיתת חירום אוטומטית. הכל בלחיצת כפתור. כמו כן, במהירויות של עד 40 קמ"ש המפעיל אינו נדרש לכל התערבות, שכן לרחפן יכולת תיקון אוטומטית והתאמה לתנאי הריחוף. ב-AGCO הודיעו כי הרחפן החדש ישודך לסדרת המזרעות המתקדמות החדשה של White Planter – יצרנית בבעלות AGCO – באמצעות העברת מידע מצולם למערכת הבקרה והניווט האוטומטית של המזרעות ובכך להשיג דיוק מירבי – ואקטואלי – של פעולת הזריעה. בהמשך תסונכרן מערכת ה-Solo AGCO Edition עם מערכות ניהוג אוטומטיות שמיושמות בציוד נוסף מבית AGCO ובכך יוכל להרחיב, להשלים ולייעל את פעולת הציוד.
ה-Solo AGCO Edition יוצג בפני הציבור בתחילת ספטמבר, במסגרת תערוכה חקלאית באילינוי, ארה"ב, והשיווק יחל זמן קצר לאחר מכן, כאשר בשלב ראשון הכלי יימכר בצפון אמריקה בלבד, באמצעות סוכני AGCO.