,

מכבשים משופרים למסי פרגוסון

Massey Ferguson MF2200 baler pro cut

Massey Ferguson MF2200 baler pro cut


מסי פרגוסן, חברה בת בקונצרן המיכון החקלאי AGCO, משיקה את סדרת מכבשי החציר הגדולים MF2200 במהדורה עדכנית ומשופרת לקראת עונת 2016. החדשות העיקריות הן החלפת מנגנון האיסוף והקיצוץ הקיים במנגנון חדש מסדרת ProCut המתקדמת, לאחר שזו האחרונה הותאמה לפעול גם במכבשים כבדים. כמו סדרת המכבשים MF2200 עצמה, כך פותחה גם מערכת ה-ProCut על ידי Hesston, מומחית ציוד החציר והקש בקונצרן, המשויכת אף מבחינה עסקית למסי פרגוסון, כחברה-בת. הסטון מייצרת ציוד הנמכר תחת שמה או תחת המותג מסי פרגוסון, אך סדרת המכבשים MF2200 מוצעת תחת המיתוג של מסי פרגוסון בלבד.
Massey Ferguson MF2200 baler pro cut

Massey Ferguson MF2200 baler pro cut


מערכת האיסוף והקיצוץ החדשה ProCut מבטיחה עבודה יעילה באופן משמעותי ביחס לדגמים הקודמים, הודות למנגנון החדש המתיימר להציע פעולה מהירה יותר, קיצוץ איכותי ו'נקי' יותר ותפוקה גבוהה יותר. יחד עם זאת, מציינים אצל מסי פרגוסון, הפכה הגישה למערכת לצורך בדיקה, תחזוקה ותיקונים – לקלה ונוחה יותר, בעיקר בשטח. כל יחידת הלהבים, למשל, ניתנת לשליפה במלואה ובקלות מצידו השמאלי של המכבש, לצורך טיפול.
Massey Ferguson 2270XT Pro Cut

Massey Ferguson 2270XT Pro Cut


החשבון של מסי פרגוסון מתחיל למעשה בהכנת התערובת להאבסת בעלי החיים. מהיזון חוזר מצד לקוחות התקבלה דרישה להציע חבילות חציר וקש העשויות מתבן קצוץ קצר וחד יותר, מאחר וסוג חציר שכזה מפרק ומתערבל מהר וקל יותר במערבל המזון. במסי פרגוסון טוענים כי מדובר בסופו של דבר בעד מחצית מזמן הכנת המזון לפני הגשתו לבעלי החיים, מה שמוביל מן הסתם לחיסכון משמעותי בהליך הייצור. נתון מעניין נוסף מתייחס לעלייה באירופה בשימוש בקש לצורך ריפוד הקרקע, כאשר הדרישה היא גם בתחום זה לקש הקצוץ דק יותר. במילים אחרות: מנגנון הקיצוץ החדש במכבשים מסדרה MF2200 אמור להשתלם בשלבים שלאחר ייצור החציר, ובאופן שלא ניתן להתעלם מהם.
מערכת ה- ProCut החדשה מוצעת מעתה בכל מכבשי הסדרה: MF2240, MF2250, MF2260, MF2270 ו-MF2270 XD. לפניה ליבואנית מכבשי החציר והקש של מסי פרגוסון לארץ, לחצו כאן